Ikea testar click & collect i nytt koncept


New Balance finansierar egen station

Varumärket New Balance är mest kända för sina skor. Hittills. Nu skapar företaget även uppmärksamhet genom att finansiera kollektivtrafiken i Boston.

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.

Nilson Shoes jobbar barfota

Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.

”Online till offline” för Alibaba

E-handelsföretaget Alibaba satsar nu på hälso- och sjukvårdsprodukter – med supersnabb leverans. Inom tre timmar ska kunden ha de beställda varorna.

Här blir Youtube-showen e-butik

Wayfair skapar nu i samarbete med YouTube-kanalen Kin Community en serie om inredning som är klickbar, och därmed också shoppingbar.

Ny ordrar för Pricer

En fransk dagligvarukedja har lagt miljonorder.

Nordkorea börjar med e-handel – utan internet

Nordkoreanerna kan nu handla varor över nätet. Men få har tillgång till internet.

Whole Foods skapar koncept för millennials


Frakt får var femte att avstå från köp

Fraktkostnader får många att skippa e-köpet.