Med en arkitektur som blickar tillbaka till 1920-talet och ett utbud som präglas av återvinning och hantverk vill Coca-cola skapa nya upplevelser.
När design och arkitektur blir en del av affärsstrategin kan kunden erbjudas en upplevelse på helt nya nivåer. Vi lyfter fram tre destinationer som erbjuder formupplevelser utöver det vanliga. Se exempel från New York, Tyrolen och Östra London.
Lyxig branschglidning. Modedesignern Karl Lagerfeld ska nu ge en exklusiv och samtida modetouch åt ett nytt bostadsprojekt i Florida.
I Antalaya har familjen Murat drivit sin verksamhet sedan 1946. Nu har den tredje generationen handlare skapat ett helt nytt butikskoncept för sin köttbutik. Det är en liten pärla för design- och konceptintresserade.
Genom åren har det blivit en riktig favorit hos kunderna. När det nu var dags för en rejäl ansiktslyftning och utbyggnation passade man på att lyfta in stranden i köpcentrumet.
Designern Christophe Lemaire har anslutit sig till Uniqlos kreativa team. Lemaire kommer fungera som kreativ chef för det nya designkontor kedjan nu öppnar i Paris.
Upplevelser är mantrat för dagen inom detaljhandeln. Uppmärksammade och prisade inredningskedjan Pirch har tagit fasta på detta, i det nya flaggskeppet i New York uppmanar man kunderna att prova produkterna innan de köper.