Max lanserar ny design

Max lanserar ny design

Den 12 november öppnas dörrarna till Nordens största köpcentrum, Mall of Scandinavia. En av aktörerna i det nya köpcentret är Max som samtidigt passar på att lansera ett helt nytt och unikt designkoncept, framtaget enbart för den nya restaurangen.

Subway öppnar i Nässjö

Nässjö fortsätter att utveckla sitt erbjudande gällande caféer och restauranger.

Urban Deli öppnar nytt livsstilskoncept

Nu flyttar Urban Deli in på Sveavägen i Stockholm. Förutom restaurang, matbutik och saluhall, finns bland annat hotell, matstudio, café och en takpark med bar.

Hamleys nya flaggskepp tar leken på allvar


Danska HAY öppnar hos MoMa i New York

Danska HAY öppnar hos MoMa i New York

Danska inredningsföretaget HAY samarbetar med MoMa Design Store i New York. Nu öppnar HAY Mini Market i deras Sohobutik med mer än 230 unika produkter och 42 produktlanseringar.

Handeln i Haparanda slår rekord

Handeln i Haparanda slår rekord, förra året omsatte detaljhandeln i staden nästan 1,9 miljarder kronor.

Fashion Pop Up Store i Bibliotekstan


Elvine öppnar sin första egna butik

I augusti 2015 flyttar det svenska varumärket Elvine in i Bibliotekstan. Adressen för varumärkets första egna butik blir Jakobsbergsgatan 6.

New Era inspirerar med nytt flaggskepp

New Era inspirerar med nytt flaggskepp

New Era specialiserar sig på kepsar med sportanknytning – det har man gjort i 90 år. Nu har varumärket öppnat en flaggskeppsbutik i London. Se bilderna här!

Hongkong skapar nya shoppingupplevelser

Hongkong skapar nya shoppingupplevelser

Det har växt fram ett intresse för vintagekläder i Hongkong, en stad som många förknippar med lyxkonsumtion. Nyskapande webbplatser bidrar nu till att förändra kundernas köpvanor. Med nya innovativa onlineportaler kombineras webbens fördelar med det personliga mötet. Här skapas nya shoppingupplevelser med vintageprodukter i fokus.