Service i alla kanaler för KappAhl

  LÄSTID: 2 MINUTER

KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!




Ugg firar med färgstarka ikoner

Ugg firar med färgstarka ikoner

  Mode 356 Varumärken 263 Nyheter 3617 Pro 4394
Varumärket Ugg fyller fyra årtionden. I en global kampanj lyfter man fram färgstarka ikoner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode skapat av använda arbetskläder

Mode skapat av använda arbetskläder

  Mode 356 Pro 4394 Hållbarhet 209 Trender 432
Nytt projekt syftar till att skapa nytt mode via redan använda textilier – och därmed hitta innovativa lösningar för en mer hållbar modeindustri.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sverige i topp för kontantfria betalningar

Sverige i topp för kontantfria betalningar

  Nyheter 3617 Trender 432 Undersökningar 402 Konsumentbeteende 303
För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jacks Mas tre E:n för digital utveckling

Jacks Mas tre E:n för digital utveckling

  E-handel 903 Internationellt 1281 Pro 4394 Personer 275
Tre tydliga beståndsdelar lägger grunden för digital utveckling och den nya tidens företagande. Det menar Alibabas grundare och styrelseordförande Jack Ma. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Scotch & Soda nya butiker

Här öppnar Scotch & Soda nya butiker

  Köpcentrum 623 Pro 4394 Nya butiker 1150 Nyheter 3617
Under hösten öppnar Scotch & Soda två nya butiker i Sverige; i Täby Centrum och Mall of Scandinavia. "Vi har en offensiv öppningsstrategi".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bäst i test i ny fysisk Amazonbutik

Bäst i test i ny fysisk Amazonbutik

  E-handel 903 Butikskoncept 776 Köpcentrum 623 Pro 4394
Magasinet kan beskrivas som en amerikansk variant av Råd & Rön. Nu inleder man ett samarbete med Amazon för att eliminera gissningar inom shopping.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju måstebutiker i London

Sju måstebutiker i London

  Pro 4394 Destinationer 144 Internationellt 1281 Måsteläsning 271
Den fysiska handeln handlar mer och mer om upplevelser. Här är sju modebutiker värda en omväg i London – och dessutom: redaktionens egna bonustips.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

  Internationellt 1281 Varumärken 263 Butikskoncept 776 Nya butiker 1150
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stockmann öppnar marknadsplats

Stockmann öppnar marknadsplats

  Pro 4394 E-handel 903 Nyheter 3617 Internationellt 1281
Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hyperlokal odling i Coops butiker

Hyperlokal odling i Coops butiker

  Nyheter 3617 Hållbarhet 209 Ny teknik 479 Pro 4394
Handelstrender har tidigare berättat om hur dagligvarukedjor infört odlingsanläggningar i butik. Nu börjar företeelsen även dyka upp i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

  Internationellt 1281 Nya butiker 1150 Hållbarhet 209 Butikskoncept 776
Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Konsumentbeteende 303 Trender 432 Sociala medier 98 Internationellt 1281
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

  Butikskoncept 776 E-handel 903 Kundupplevelser 290 Ny teknik 479
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

  Köpcentrum 623 Pro 4394 Kundupplevelser 290 Ny teknik 479
I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ola Wahlström ny CFO på MQ

Ola Wahlström ny CFO på MQ

  Karriär 274 Personer 275 Nyheter 3617 Mode 356
MQ har rekryterat Ola Wahlström som ny CFO för MQ. Ola har en bred erfarenhet från retail och haft flera olika roller inom området.
Nu gör FAO Schwarz comeback

Nu gör FAO Schwarz comeback

  Nya butiker 1150 Pro 4394 Nyheter 3617 Internationellt 1281
En av världens mest kända leksaksbutiker, FAO Schwarz, gör comeback inom kort. Dessutom meddelar man att en internationell expansion ska ske. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Anna utsedd till VD på Nelly

Anna utsedd till VD på Nelly

  Karriär 274 Personer 275 Nyheter 3617 E-handel 903
Qliro Group har utsett Anna Ullman Sersé till VD på Nelly. Anna har varit Interim Head of Nelly sedan april 2018.
Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

  Butikskoncept 776 Nya butiker 1150 Nyheter 3617 Pro 4394
Birchbox har tagit fram en lösning för shop-in-shop som nu ska testas i butik. Från början var företaget en renodlad e-aktör, men finns nu även i fysisk handel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

  Kundupplevelser 290 Varumärken 263 Pro 4394
Svenska Sneakersnstuff har planer på ytterligare expansion. För att knyta kunderna ännu närmare sig ska man också utveckla upplevelsen i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Den svenska e-konsumenten kartlagd

Den svenska e-konsumenten kartlagd

  Konsumentbeteende 303 E-handel 903 Pro 4394 Undersökningar 402
Köpbesluten tas snabbt. Tre av fyra produktrekommendationer är ointressanta. Den svenska e-konsumenten kartläggs i en ny global undersökning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!