Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

  LÄSTID: 2 MINUTER

Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!




Nytt centrum siktar på 20 miljoner

Nytt centrum siktar på 20 miljoner

  Pro 4351 Nyheter 3579 Köpcentrum 612
Det nya köpcentrumet har öppnat i ett område som genomgår stora förändringar. Centrumet siktar på 20 miljoner besökare per år och erbjuder bland annat en vertikal vindtunnel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Pickup marginaltjuv för e-dagligvaror

Pickup marginaltjuv för e-dagligvaror

  E-handel 882 Ny teknik 466 Logistik 114 Pro 4351
Här i Sverige börjar försäljningen av dagligvaror ta riktig fart online. I USA pågår just nu en debatt om huruvida avgiftsfria utlämningar är en fara för lönsamheten.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lidl har öppnat i köpcentrumet C4

Lidl har öppnat i köpcentrumet C4

  Nya butiker 1135 Pro 4351 Köpcentrum 612
Under torsdagen öppnade Lidl Sverige en butik i nyinvigda C4 Shopping i Kristianstad. Det är ett exempel på hur lågprisaktören numera även etablerar sig i köpcentrum.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

  Nya butiker 1135 Nyheter 3579 Internationellt 1268 Pro 4351
Efter 14 månader av testande lanserades den första kassalösa Amazon Go-butiken. Nu siktar man på hisnande 3 000 butiker – så här ser planen ut.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabb ökning för dagligvaror på nätet

Snabb ökning för dagligvaror på nätet

  Konsumentbeteende 297 Pro 4351 E-handel 882 Undersökningar 396
Att köpa dagligvaror och livsmedel på nätet är på stark frammarsch i Sverige. Antalet svenskar som prenumererar på matvaror har ökat dramatiskt under det gångna året.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

WACD – What Amazon Can’t Do

WACD – What Amazon Can’t Do

  Kundupplevelser 281 Pro 4351 E-handel 882 Undersökningar 396
En ny term har dykt upp inom retail. WACD (What Amazon Can't Do) handlar om öppningar där Amazon är som svagast. Här är fyra områden där andra kan frodas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-matbutik öppnar fysiska butiker

E-matbutik öppnar fysiska butiker

  Pro 4351 E-handel 882 Nya butiker 1135 Omnichannel 312
Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar H&M:s nya outletbutik

Här öppnar H&M:s nya outletbutik

  Nyheter 3579 Pro 4351 Köpcentrum 612 Mode 347
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här mixas kultur och detaljhandel

Här mixas kultur och detaljhandel

  Cityhandel 255 Köpcentrum 612 Destinationer 143 Pro 4351
Det är det mest ambitiösa projektet hittills. Koncernen öppnar ett nytt centrum som mixar detaljhandel med bland annat konst och underhållning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför utökar Ikea köksbutiken

Därför utökar Ikea köksbutiken

  Nyheter 3579 Pro 4351 Cityhandel 255 Butikskoncept 762
Ikea verkar ha hittat ett format som passar storstadsmänniskan. Nu har man beslutat sig för att utöka köksbutiken på Regeringsgatan i Stockholm. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

  Pro 4351 Undersökningar 396 E-handel 882 Ny teknik 466
E-barometern för det andra kvartalet 2018 visar – föga överraskande – att försäljningen online fortsatt ökar. Rapporten dyker också ner i ny teknik som röststyrning och AI. Där går utvecklingen trögare. Än så länge, bör nog tilläggas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lågpriskedja lanserar hemleverans

Lågpriskedja lanserar hemleverans

  Pro 4351 E-handel 882 Logistik 114 Kundupplevelser 281
Lågpriskedjan utvidgar nu sina alternativ för den stressade konsumenten. Det innebär att man inom kort kommer erbjuda hemleverans – från samtliga 1 800 butiker – inom en timme.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Tescos nya lågpriskedja i bilder

Se Tescos nya lågpriskedja i bilder

  Pro 4351 Butikskoncept 762 Internationellt 1268 Nya butiker 1135
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco lanserade under onsdagen ett nytt koncept. Med detta lågprisinriktade varumärke har man ambitionen att ta upp kampen med bland annat Aldi och Lidl. Se bilderna från konceptet här.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Noll friktion med kassalös butik

Noll friktion med kassalös butik

  Pro 4351 Ny teknik 466 Butikskoncept 762 Nyheter 3579
Den kassalösa butiken har fått ett ansikte via Amazon Go. Nu lanseras ett liknande system som även andra handlare kan applicera i sina butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon släpper fler Alexa-produkter

Amazon släpper fler Alexa-produkter

  Pro 4351 Nyheter 3579 Ny teknik 466
Amazon ska lansera åtta nya produkter med inbyggd Alexa-funktionalitet. Ambitionen är att ge kunderna tillgång till tjänsten var de än befinner sig. Och det finns en tydlig strategi bakom detta.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny sneakerbutik lanseras online

Ny sneakerbutik lanseras online

  Nya butiker 1135 E-handel 882 Pro 4351 Nyheter 3579
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

  Nyheter 3579 Pro 4351 E-handel 882 Internationellt 1268
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

  Trender 426 Ny teknik 466 Pro 4351 Undersökningar 396
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kongahälla vässar sitt namn

Kongahälla vässar sitt namn

  Köpcentrum 612 Handelsplatser 132 Pro 4351 Nyheter 3579
Projektnamnet Kongahälla Shopping ersätts nu med Kongahälla Center. Parallellt med framtagandet av namnet har Adapta Fastigheter även tagit fram en visuell identitet med koppling till platsen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitaliseringens tre måsten

Digitaliseringens tre måsten

  Pro 4351 Måsteläsning 267 Ny teknik 466 Trender 426
Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!