Damernas Värld och Styleby i The Lobby

 

Damernas Värld och Styleby inleder ett samarbete med The Lobby i Stockholm. Här kan kunder träffa och handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen. 

Stockholm Fashion Week, som når sin kulmen den 28–30 augusti, är en av höstens höjdpunkter för många. Modeveckan utgör även startskottet för Damernas Världs och Stylebys närvaro i The Lobby.

På plats i två månader

Från den 27 augusti och två månader framåt kommer modemagasinen att finnas på plats i The Lobby. Under samma period gör flera internationella märken inom mode, design och lifestyle entré på den svenska marknaden.


Läs även: Årets måsteläsning om butikskoncept


Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter

– The Lobby kan liknas vid ett livsstilsmagasin som ändrar skepnad utifrån värdskapet. Under hösten ser vi verkligen fram emot att välkomna två av landets mest välrenommerade modemagasin, Damernas Värld och Styleby, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Tillgänglig yta mitt i stan

Martina Bonnier, Damernas Värld.

För Damernas Värld är detta en ny kanal att skapa innehåll i.

– The Lobby är ett intressant koncept i Stockholm som modeintresserade har koll på, och det är ett bra sätt att erbjuda spännande märken en möjlighet att träffa sina kunder – samtidigt som vi kan skapa upplevelser och innehåll i ytterligare en form på en snygg och tillgänglig yta mitt i stan, säger Martina Bonnier, chefredaktör för Damernas Värld.

Träffa influencers

På den yta som Damernas Värld och Styleby står värdar för kommer magasinen att levandegöras på olika sätt. Här kan kunder både träffa och handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen, ta del av modeexpertis genom seminarier och event samt träffa flera av magasinens influencers.


Läs även: Digitala upplevelser suddar ut gränser


Under perioden kommer bland annat smygläsningar, kundkvällar och meet the designer-event att arrangeras.

Testar nytt handelskoncept

– Vi tittar alltid på nya plattformar för vårt innehåll, och ser The Lobby som en spännande förlängning av vårt magasin. Det känns jätteroligt att vara pionjärer när det gäller att testa ett handelskoncept där våra läsare kan möta oss på ett helt nytt sätt, säger Jonna Bergh, chefredaktör för Styleby.

Ett axplock av de varumärken som kommer att finnas i magasinens yta Anthon Wallon, Blanche, Bukvy, Orlando Maroquinier samt Milani Cosmetics.

Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

  Undersökningar 439 Konsumentbeteende 327 Detaljhandel 189 Pro 4637
En ny undersökning visar att hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z. Men resultatet visar också att mycket ännu är ogjort.
McDonald’s ploggar Sverige runt

McDonald’s ploggar Sverige runt

  Nyheter 3841 Trender 460 Hållbarhet 239
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
Hon tar över Sollentuna Centrum

Hon tar över Sollentuna Centrum

  Nyheter 3841 Karriär 344 Köpcentrum 697 Personer 361
I början av augusti får Sollentuna Centrum ny centrumchef. Carl Isaksson kliver av tjänsten och lämnar över till Pia Meijer.
Primark har öppnat världens största modebutik

Primark har öppnat världens största modebutik

  Butikskoncept 852 Internationellt 1364 Mode 406 Pro 4637
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

  Pop up 158 Detaljhandel 189 Nya butiker 1234 Nyheter 3841
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

  Köpcentrum 697 Nyheter 3841 Cityhandel 292 Pro 4637
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Nyheter 3841 Pro 4637 Internationellt 1364 Köpcentrum 697
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

  Nyheter 3841 Personer 361 Köpcentrum 697 Karriär 344
Efter elva år som VD på Vasakronan har Fredrik Wirdenius informerat styrelsen om att han önskar lämna sitt uppdrag.
Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

  Nya butiker 1234 Nyheter 3841 Mode 406 Pro 4637
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

  E-handel 973 Mode 406 Nyheter 3841 Personer 361
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.
Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

  Mode 406 Karriär 344 Personer 361 Nyheter 3841
Den 15 april tillträder Henrik Fischer som CEO på Twilfit. Henrik har tidigare varit bland annat CEO på Björn Borg och COO på Gant och Boomerang.
Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

  Internationellt 1364 Hållbarhet 239 Detaljhandel 189 Butikskoncept 852
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Fem innovationer delar på miljonbelopp

Fem innovationer delar på miljonbelopp

  Produktutveckling 307 Mode 406 Pro 4637 Hållbarhet 239
Årets vinnare av Global Change Award har utsetts. Syftet är att hitta och stödja innovationer som kan påskynda skiftet till en cirkulär modeindustri.
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  Detaljhandel 189 Måsteläsning 308 Butikskoncept 852 Konsumentbeteende 327
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Ny VD på Pulsen Retail

Ny VD på Pulsen Retail

  Personer 361 Nyheter 3841 Karriär 344
Den 9 april tillträder Stefano Crozzoli som VD på Pulsen Retail. Han kommer närmast från de egna bolagen MProfile och Testagram.
Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

  Personer 361 Detaljhandel 189 Karriär 344 Nyheter 3841
Markus Simko, blir ny inköpsansvarig på Urban Deli, med ansvar för inköp till Urban Delis butiker, saluhallar och restauranger.
Nya matkoncept till Stenungstorg

Nya matkoncept till Stenungstorg

  Köpcentrum 697 Pro 4637 Nyheter 3841
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  Detaljhandel 189 Ny teknik 512 Pro 4637 Omnichannel 339
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Nya affärsområdeschefer på Citycon

Nya affärsområdeschefer på Citycon

  Karriär 344 Personer 361 Köpcentrum 697 Nyheter 3841
Citycon har utsett två nya affärsområdeschefer – Isabella Andersson och Mehmet Ruusuvirta.
De kan vinna World Retail Awards 2019

De kan vinna World Retail Awards 2019

  Pro 4637 Internationellt 1364 Nyheter 3841 Detaljhandel 189
Sedan 2007 delas World Retail Awards ut till de bästa kedjorna och initiativen inom internationell detaljhandel. Här är de nominerade företagen inför årets upplaga.