Strategin som går hem hos Gen Z

Lästid: 2 minuter

Varumärken som vill gå hem hos generation Z ska satsa på många möjligheter att interagera och transparenta relationer. Det visar en ny studie som målar upp bilden av en målgrupp som värdesätter hållbarhet och äkthet.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

  E-handel 758 Konsumentbeteende 255 Undersökningar 325 Pro 3871
Allt fler handlar från svenska e-butiker. Men Kina har seglat upp som den största vinnaren på den europeiska e-handelsmarknaden. Det visar rapporten E-handeln i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour låter grannen leverera

Carrefour låter grannen leverera

  Nyheter 3124 Logistik 85 Pro 3871 E-handel 758
Via en Uberinspirerad tjänst kan nu Carrefours kunder få sina onlinevaror levererade av andra kunder. Kedjan experimenterar med liknande alternativ för fullfilment på flera marknader.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Morrissey öppnar pop up-butiker

Morrissey öppnar pop up-butiker

  Pop up 120 Pro 3871 Nyheter 3124 Butikskoncept 611
Morrissey släpper en video till ”Spent the Day in Bed”, inom kort öppnas två ”album pop-up shops”. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Måsteläsning 188 Pro 3871 Kundupplevelser 175 Undersökningar 325
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig för köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven registrerar nya varumärken

7-Eleven registrerar nya varumärken

  Nyheter 3124 Pro 3871 Butikskoncept 611
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nyskapande butikskoncept ökar takten

Nyskapande butikskoncept ökar takten

  Internationellt 1077 Pro 3871 Design 254 Nya butiker 962
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt butikskoncept för teälskare

Nytt butikskoncept för teälskare

  Cityhandel 178 Nyheter 3124 Pro 3871 Butikskoncept 611
Nu öppnar Dear Tea Society. Konceptet är tänkt att vara en samlingsplats för teälskare som vill ta sig en kopp, lära sig ännu mer om te och träffa likasinnade
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bemanning i automatiserad retail

Ny bemanning i automatiserad retail

  Måsteläsning 188 Pro 3871 Undersökningar 325
Disruption via ny teknik och en arbetsmarknad i förändring skapar stor konkurrens kring personal med rätt kompetens. För detaljhandelsföretagen är det hög tid att agera för att säkra framtiden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  E-handel 758 Omnichannel 263 Kundupplevelser 175 Pro 3871
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

  Butikskoncept 611 Nyheter 3124 Pro 3871
Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

  Nyheter 3124 Hållbarhet 146 Ny teknik 366 Pro 3871
Genom att utnyttja kompetens inom klassiska svenska industrier kan trä förädlas till närodlad textil. Projektet syftar till att skapa ett cirkulärt flöde genom nya tekniker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

  Trender 376 Konsumentbeteende 255 Undersökningar 325 Pro 3871
En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Från showrooms till dorooms”

”Från showrooms till dorooms”

  Design 254 Kundupplevelser 175 Pro 3871
Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  E-handel 758 Kundvård 64 Måsteläsning 188 Pro 3871
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

  Nyheter 3124 Internationellt 1077 Logistik 85 Pro 3871
SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

  Internationellt 1077 Logistik 85 E-handel 758 Pro 3871
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

  Ny teknik 366 Produktutveckling 266 Pro 3871 Internationellt 1077
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

  Pro 3871 Nya butiker 962 Butikskoncept 611 Internationellt 1077
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

  Mode 251 Pro 3871 Nyheter 3124 Produktutveckling 266
"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

  Köpcentrum 494 Pro 3871 Nya butiker 962 Internationellt 1077
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!