Ny marknads- och försäljningschef på Åhléns

  LÄSTID: 1 MINUT

Cecilia Mortimer Meurling, nuvarande försäljningschef på Åhléns, får en ny roll som marknads- och försäljningschef.

– Genom ett gemensamt ledarskap för marknad och försäljning tar vi tillvara potentialen i Åhléns starka varumärke, samtidigt som vi förstärker våra försäljningsinsatser. Detta är särskilt angeläget i den snabba digitala omställning som vi befinner oss mitt i, säger Gustaf Öhrn, VD, Åhléns.

Utvecklar digitala affärer

Cecilia Mortimer Meurling har omfattande erfarenhet från att utveckla digitala affärer och att leda utveckling inom gränslandet marknad och försäljning. Sedan 2015 har Cecilia haft ledande befattningar inom försäljning på Åhléns.

– All kommunikation ska utgå från Åhléns varumärke och kunden ska känna igen Åhléns, oavsett om den möter oss i sociala medier, i vår e-handel, i varuhuset, i en utomhuskampanj eller inom ramen för annan kommunikation, säger Cecilia Mortimer Meurling.

Ska bli top of mind

– Vi har påbörjat arbetet men det finns en rad viktiga beröringspunkter mellan marknad och försäljning som kan förtydligas så att kunden alltid har oss ”top of mind” vid sitt nästa köp, säger hon.

Cecilia Mortimer Meurling tar sig an sin nya roll i slutet av februari.


Åhléns 50


Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

  Nyheter 3788 E-handel 960 Pro 4592 Mode 396
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidstron stiger i butik och online

Framtidstron stiger i butik och online

  E-handel 960 Detaljhandel 152 Nyheter 3788 Undersökningar 435
Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.
Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

  Pro 4592 E-handel 960 Detaljhandel 152 Nyheter 3788
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

  Internationellt 1348 Butikskoncept 837 Detaljhandel 152 Design 332
Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Youtubers flyttar in i the Lobby

Youtubers flyttar in i the Lobby

  Handelsplatser 150 Personer 346 Nyheter 3788 Pro 4592
Under 30 dagar förvandlar Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus "zaitr0s" Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew The Lobby till ett nydanande mediehus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

  E-handel 960 Måsteläsning 301 Pro 4592 Kundupplevelser 336
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Whole Foods tyngsta skönhetstrender

Whole Foods tyngsta skönhetstrender

  Detaljhandel 152 Trender 457 Pro 4592 Internationellt 1348
Whole Foods Market brukar dela med sig av sina spaningar kring tender inom mat och livsmedel. För första gången har man nu listat de fem tyngsta trenderna inom skönhet och wellness.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

  Visual Merchandising 174 Köpcentrum 680 Butikskoncept 837 Pop up 154
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Åhléns blir Twilfits första återförsäljare

Åhléns blir Twilfits första återförsäljare

  Nyheter 3788 E-handel 960 Detaljhandel 152
Under hösten 2019 startar Twilfit ett samarbete med Åhléns. Då inleds försäljning av Twilfits egna sortiment i Åhléns varuhus samt via e-handel.
”För enkelt att utropa butiksdöd”

”För enkelt att utropa butiksdöd”

  Köpcentrum 680 Pro 4592 Personer 346 Detaljhandel 152
Att utropa butiksdöd och prata om e-handeln som ett hot är för enkelt. Framtidens handel ställer helt nya krav på fastighetsägare och arkitekter. Det menar Jonas Ericsson, själv arkitekt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här blir kontantlösa butiker olagliga

Här blir kontantlösa butiker olagliga

  Pro 4592 Nyheter 3788 Detaljhandel 152
En ny lag gör kontantlösa butiker olagliga. Under sommaren träder den i kraft i staden där verksamheter som inte tar emot kontanter kommer att bötfällas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Skobutik + nagelbar = sant

Skobutik + nagelbar = sant

  Internationellt 1348 Detaljhandel 152 Pro 4592 Produktutveckling 305
Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

  Pro 4592 Personer 346 Internationellt 1348 Ny teknik 508
Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  Måsteläsning 301 Nyheter 3788 Konsumentbeteende 322 Undersökningar 435
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Indy Beauty i samarbete med Tjejzonen

Indy Beauty i samarbete med Tjejzonen

  Varumärken 271 Nyheter 3788 Personer 346 Hållbarhet 232
Skönhetsvarumärket Indy Beauty ägs och drivs av Therése Lindgren, en av Sveriges största influencers. Nu har man inlett ett långsiktigt samarbete med stödorganisationen Tjejzonen.
Åhléns startar nytt butikskoncept

Åhléns startar nytt butikskoncept

  Nyheter 3788 Butikskoncept 837 Nya butiker 1215 Pro 4592
Under våren 2019 lanserar Åhléns ett nytt fristående skönhetskoncept på den svenska marknaden. Fokus ligger på fyndpriser och ett frekvent uppdaterat sortiment.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

  Måsteläsning 301 E-handel 960 Pro 4592 Ny teknik 508
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Delar av kedjans butiksyta blir gym

Delar av kedjans butiksyta blir gym

  Detaljhandel 152 Internationellt 1348 Butikskoncept 837 Pro 4592
Kedjans strategi för att hitta den optimala butiksytan har två syften. Dels ska den minska kostnader, dels driva trafik via nya samarbeten. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya etableringar i Vällingby Centrum

Nya etableringar i Vällingby Centrum

  Nyheter 3788 Köpcentrum 680 Detaljhandel 152
Newsec, som förvaltar Vällingby Centrum på uppdrag av fastighetsägaren Svenska Bostäder, har tecknat avtal med tre nya aktörer. Cutters, Sushi Kawa och Skapa öppnar alla under mars i centrumet.
Virtuellt träningskoncept växer snabbt

Virtuellt träningskoncept växer snabbt

  Pro 4592 Internationellt 1348 Köpcentrum 680 Detaljhandel 152
Handelstrender har tidigare berättat om hur träningskonceptet mer eller mindre av en tillfällighet etablerades i köpcentrum. Nu siktar man på 100 nya showrooms – och närmar sig våra breddgrader.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!