Finalister till Best Marketing Campaign

  LÄSTID: 2 MINUTER

NCSC Sweden Awards utökas i år med nya kategorier. Utöver priserna för bästa köpcentrum och koncept arrangeras två helt nya kategorier: Best Marketing Campaign och Best Innovation. 

Nordic Council of Shopping CentersSvenska Stadskärnor och Sveriges Centrumutvecklare arrangerar tillsammans Sweden Urban Arena. Årets upplaga äger rum på Stockholm Waterfront den 23 oktober där även NCSC Sweden Awards delas ut.

I kategorin Best Marketing Campaign premieras kreativitet och effekt.

Här är finalisterna

Hornstull, Hornstulls Semmelsoda

Bonnier Fastigheter

Juryns motivering:

”Cool, kreativ och superlokal kampanj som med mycket små medel blev omtalad över hela landet. Genom att ha öronen mot rälsen och ta rygg på en aktuell händelse skapades en träffsäker kampanj helt rätt i tiden och i målgruppen”.

Asecs, Det superlokala möter det megaglobala

Alecta Investment Management Real Estate Sweden

Juryns motivering:

”Stor satsning med inbjudande, mångkulturellt och inkluderande anslag. Genomtänkt kampanj med stor bredd som tilltalar många målgrupper. Med en fot i historien tar man steget in i framtiden”.

Fältöversten, Hôtel Flora – checka in dina växter på hotell

AMF Fastigheter

Juryns motivering:

”Smakfull, innovativ och kreativ kampanj som ligger rätt i tiden. Löser ett problem åt målgruppen på ett insiktsfullt sätt. Tog plats i centrum och blev en naturlig del av köpcentret och omtalat på lokal nivå”.

Frölunda Torg, Alonnika flyttar in i Frölunda Torg

Skandia Köpcentrum

Juryns motivering:

”En intelligent socialt uppbyggd idé som på ett lustfyllt och medryckande sätt driver kampanjen framåt och involverar såväl besökare och centret som hyresgästerna. Genom kampanjen tar man ett stort kliv mot positionen ”händelsernas centrum”.


NCSC 12 Hornstull 1


Storsatsar när ankarbutiker stänger

Storsatsar när ankarbutiker stänger

  Nyheter 3755 Köpcentrum 669 Pro 4554 Internationellt 1336
Företaget berättar nu att man säkrat 1,18 miljarder USD, bland annat till en storsatsning på sina befintliga portfolion. Ambitionen är att renovera de 62 köpcentrum man driver.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Robyns kollektion speglar favoriter

Robyns kollektion speglar favoriter

  Mode 389 Pro 4554 Personer 331 Nyheter 3755
Varumärket Björn Borg lanserar en kollektionen man tagit fram tillsammans med Robyn. Stadium är en av de utvalda återförsäljare som kommer sälja plaggen. "Kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

  Personer 331 Nyheter 3755 Karriär 320
Styrelsen i Martin & Servera har utsett Liv Forhaug till VD och koncernchef. Hon kommer närmast från rollen som direktör för strategi och affärsutveckling för Ica Gruppen.
​Bättre tillgänglighet för Jysk

​Bättre tillgänglighet för Jysk

  Nya butiker 1201 Handelsplatser 145 Nyheter 3755
Den 21 februari får två Jysk-butiker nya adresser när de öppnar i helt nya lokaler. Det ska ge bättre tillgänglighet, även för de som ska hämta varor man köpt online.
Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Pro 4554 Nyheter 3755 Nya butiker 1201 Butikskoncept 823
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Internationellt 1336 Nyheter 3755
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

  Personer 331 Karriär 320 Nyheter 3755
Bo Sandström har rekryterats som ny CFO för ICA-handlarnas Förbund. Han kommer närmast från rollen som CFO för Telia Sverige.
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Cityhandel 281 Nyheter 3755 Pro 4554 Butikskoncept 823
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Köpcentrum 669 Pro 4554 Butikskoncept 823 Nyheter 3755
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica Maxi odlar egna grönsaker

Ica Maxi odlar egna grönsaker

  Ny teknik 503 Hållbarhet 229 Nyheter 3755 Pro 4554
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Kundupplevelser 327 Nyheter 3755 Pro 4554 Ny teknik 503
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Detaljhandel 121 Visual Merchandising 171 Ny teknik 503 Nyheter 3755
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  E-handel 944 Detaljhandel 121 Nyheter 3755
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Nyheter 3755 Detaljhandel 121 Cityhandel 281 Mode 389
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Nyheter 3755 Karriär 320
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Mode 389 Retailtrender 59 Hållbarhet 229 Nyheter 3755
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Ny HR-direktör på Avensia

Ny HR-direktör på Avensia

  Personer 331 Nyheter 3755 E-handel 944 Karriär 320
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.
Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

  Hållbarhet 229 Pro 4554 Varumärken 269 Nyheter 3755
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Nyheter 3755 Design 326 Visual Merchandising 171 Butikskoncept 823
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny marknadschef på LloydsApotek

Ny marknadschef på LloydsApotek

  Nyheter 3755 Karriär 320 Personer 331
Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.