Mustaschkamp för Apoteksgruppen

  LÄSTID: 2 MINUTER

Bakre raden från vänster: Ola Ebenhart, Eva Thorén Hultman, Per Geber, Tony Johansson. Främre raden: Anna Möller, Maria Mårfält, Birgitta Lange Sjöblom, Mathias Sandh. Foto: Peter Jönsson.

För femte året i rad är Apoteksgruppen huvudsponsor till Prostatacancerförbundets insamlingskampanj Mustaschkampen. Den 19 oktober skiftar därför Apoteksgruppen färg – från rosa till blått. Och hela ledningen ställer upp.

Färgbytet är en del i kampanjen ”Färgstarka mot cancer” som pågår under hösten. Under hösten uppmärksammar Apoteksgruppen bröstcancer och prostatacancer, i form av samlingskampanjen ”Färgstarka mot cancer”.

Dags för Mustaschkampen

Under perioden 21 september–18 oktober har försäljningen av BROs Rosa Band stått i fokus hos Apoteksgruppen. Nu är det dags för Mustaschkampen och försäljningen av blå mustascher att ta vid.

– Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancerform, men det är en sjukdom som ofta tystas ner. För oss är det angeläget att bryta tabun och tala mer öppet om de besvär som sjukdomen och eventuell behandling kan orsaka, säger Maria Mårfält, kommunikationschef på Apoteksgruppen.

Ledning med mustascher

Nytt för i år är att Apoteksgruppens ledning visar sitt deltagande genom att själva klä sig i blå mustascher.

– Som enda apotekskedja känner vi ett stort ansvar som huvudsponsor till Prostatacancerförbundets insamlingskampanj Mustaschkampen. Vi ser att vi som aktörer i vårdkedjan har en särskilt viktig funktion att fylla när det gäller att uppmärksamma sjukdomen, och vi önskar att fler apotekskedjor gör det, säger Tony Johansson, VD för Apoteksgruppen.

Insamlingen kommer att pågå under perioden 19 oktober–15 november, och på samtliga apotek kommer det att säljas blå tygmustascher och reflexer för 25 kronor styck. Alla intäkter går oavkortat till Prostatacancerförbundet.


Apoteksgruppen 9


Säljer smycken direkt till konsument

Säljer smycken direkt till konsument

  Nyheter 3758 Pop up 152 Personer 333
Det nystartade svensk-schweiziska smyckesföretaget Montluc grundades 2016. Man har som idé att sälja diamantsmycken av allra högsta kvalitet direkt till konsument över nätet.
Lindex tillsätter försäljningsdirektör

Lindex tillsätter försäljningsdirektör

  Personer 333 Detaljhandel 124 Karriär 321 Mode 390
Caroline Öhgren har utsetts till försäljningsdirektör och ny medlem i Lindex koncernledning. Caroline är i dag landschef på Lindex. Hon tillträder i rollen som försäljningsdirektör 1 april.
Leveriet erbjuder utskjutet lager

Leveriet erbjuder utskjutet lager

  E-handel 946 Pro 4556 Logistik 135 Nyheter 3758
Atrium Ljungbergs koncept Leveriet tas nu till nästa nivå. Tjänsterna utökas med ett utskjutet lager och en ny e-handelsaktör ansluter till lösningen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Storsatsar när ankarbutiker stänger

Storsatsar när ankarbutiker stänger

  Köpcentrum 669 Internationellt 1336 Pro 4556 Nyheter 3758
Företaget berättar nu att man säkrat 1,18 miljarder USD, bland annat till en storsatsning på sina befintliga portfolion. Ambitionen är att renovera de 62 köpcentrum man driver.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Robyns kollektion speglar favoriter

Robyns kollektion speglar favoriter

  Pro 4556 Personer 333 Nyheter 3758 Mode 390
Varumärket Björn Borg lanserar en kollektionen man tagit fram tillsammans med Robyn. Stadium är en av de utvalda återförsäljare som kommer sälja plaggen. "Kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

  Nyheter 3758 Karriär 321 Personer 333
Styrelsen i Martin & Servera har utsett Liv Forhaug till VD och koncernchef. Hon kommer närmast från rollen som direktör för strategi och affärsutveckling för Ica Gruppen.
​Bättre tillgänglighet för Jysk

​Bättre tillgänglighet för Jysk

  Handelsplatser 145 Nya butiker 1201 Nyheter 3758
Den 21 februari får två Jysk-butiker nya adresser när de öppnar i helt nya lokaler. Det ska ge bättre tillgänglighet, även för de som ska hämta varor man köpt online.
Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Nya butiker 1201 Butikskoncept 823 Pro 4556 Nyheter 3758
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Internationellt 1336 Nyheter 3758
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

  Karriär 321 Personer 333 Nyheter 3758
Bo Sandström har rekryterats som ny CFO för ICA-handlarnas Förbund. Han kommer närmast från rollen som CFO för Telia Sverige.
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Cityhandel 281 Butikskoncept 823 Pro 4556 Nyheter 3758
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Butikskoncept 823 Pro 4556 Köpcentrum 669 Nyheter 3758
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica Maxi odlar egna grönsaker

Ica Maxi odlar egna grönsaker

  Nyheter 3758 Ny teknik 503 Pro 4556 Hållbarhet 229
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Nyheter 3758 Pro 4556 Ny teknik 503 Kundupplevelser 327
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Pro 4556 Ny teknik 503 Visual Merchandising 171 Nyheter 3758
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  Nyheter 3758 Detaljhandel 124 E-handel 946
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Cityhandel 281 Mode 390 Nyheter 3758 Detaljhandel 124
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Nyheter 3758 Karriär 321
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Hållbarhet 229 Mode 390 Nyheter 3758 Retailtrender 59
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Ny HR-direktör på Avensia

Ny HR-direktör på Avensia

  Nyheter 3758 Personer 333 E-handel 946 Karriär 321
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.