“Design har aldrig varit så rätt”

 

I juni tar Charlotta Levin över som operativ Sverigechef för WallVision med varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co och Mr Perswall. Charlotta har en bakgrund från modebranschen med erfarenhet av sortiments-och konceptutveckling hos H&M, Lindex och senast Gina Tricot.

Efter drygt ett år som design- och produktchef på WallVision får nu Charlotta Levin en ny roll. Detta som operativ Sverigechef där hon ska driva försäljningen på den svenska marknaden. Men Charlotta ska dessutom ansvara för de tre svenska varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co och Mr Perswall. Dessa exporteras även till drygt 60 marknader.

Ligger rätt i tiden

– Tapeter, mönster och design har aldrig varit så rätt som nu. Allt fler vill inreda sina hem personligt och hemtrevligt och uttrycka en unik stil precis som man vill med kläder och accessoarer, säger Charlotta Levin.


Läs även: Ikea prisas för tre produkter


Charlotta Levin är född och uppvuxen i Borås och är utbildad textilekonom vid Högskolan i Borås. Hon har under sin karriär i modebranschen bott i Stockholm, Shanghai och Istanbul. Nu är hon sedan en tid tillbaka i Borås.

Svensk fokuserar på koncernen

Olle Svensk, som tidigare varit ansvarig för den svenska enheten, kommer i fortsättningen fokusera på sin roll som koncernchef för hela WallVision där även dotterbolagen Cole and Son, Wall&decò, Borge och WallVision China ingår.