Den nya huvudgatan ska fyllas med handel, upplevelser och food and beverage. Vill du följa utvecklingen på plats är det hög tid att boka in en tripp.
Anledningen är starkt sammankopplad med framtidens kundupplevelse. Eller snarare förväntningen på denna.
Resultatet är en miljö som ska fungera som både butik och mötesplats, där sport, kultur och community möts.
Denna fredag förgylls av energigivande inspiration i form av stadsutveckling.
Gen X påverkan är djup och alltför ofta förbises av varumärken. Här är veckans måsteläsning.
Viljan att prova nytt – och inte minst förmågan att skrota det som inte fungerar – gör att de i min bok är där uppe med de allra största och mest innovativa.
Här utgör medarbetarna och deras kunskap den viktigaste ingrediensen. Klassiska analoga butiksupplevelser som utan tvekan har en fortsatt roll att spela.
Satsningen kan mycket väl vara början på ett nytt kapitel, med platser som förenar upplevelser, insyn och deltagande.
Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Den senaste tiden har vi skrivit en hel del om AI. Den stora skillnaden är nog skiftet i tempus – från framtid till nutid.