Robot-pop up öppnar i Mood

 

Hemfrid och Electrolux testar ett nytt robotkoncept och öppnar en gemensam pop-up i Mood Stockholm. “Vi vill minska friktionen i vardagen”.

Tanken är att Electrolux robotdammsugare ska fungera som ett komplement till de tjänster i hemmet som Hemfrid levererar och därmed erbjuda kunderna en mer friktionsfri vardag.

Testar ett nytt koncept

– Vi drivs hela tiden av att förenkla våra kunders vardag och letar ständigt efter nya lös­ningar och innovationer som gör livet hemma lite enklare. Det ska bli oerhört spännande att testa ett helt nytt koncept med robotar och möjligheten att underlätta för kunderna varje dag i veckan, säger Hemfrids VD Maria Andersson.


Läs mer om pop up-butiker


I den nya tjänsten ingår att Hemfrids kunder kan uppgradera sina städabonnemang med en robotdammsugare. Kunden får roboten både levererad och installerad av Hemfrid. Modellen är Electrolux senaste Purei9 med anslutning till smartphone.

Vill minska friktionen

– Vi delar Hemfrids vision om att minska friktion och öka välmåendet i kundernas hem. Som innovationsledare vill vi hitta nya sätt att möta kunden och vi ser verkligen fram emot att utveckla denna idé tillsammans med Hemfrid ,säger Martin Hedström global marknadschef på Home Care & SDA för Electrolux.

Den gemensamma pop-upen som lanserar konceptet är placerad i Moods heminredningsdel. Den öppnade den 9:e april och har öppet tre veckor framåt.


Läs mer om robotar i detaljhandeln