Nya konsumentkrav bakom uppköp

  LÄSTID: 1 MINUT

Den digitala konsumenten ställer helt nya krav. Som ett led i att möta detta förvärvar Visma NYCE Solutions som specialiserar sig på att lösa komplexa lager- och logistiksituationer. 

I ett pressmeddelande konstaterar Visma att lagerhantering, logistik och leveranser har blivit alltmer centrala frågor för handeln i ljuset av konsumenters digitaliserade vardag. Fysisk handel sker tätt sammankopplad med e-handel, där också processer för e-handeln flyttar in till den fysiska köpupplevelsen i butik.

Högre krav på tillgänglighet

– För konsumenten är det självklart att allt ska fungera oavsett om man startat sin köpresa på nätet och avslutar i butik eller vice versa. För detaljister är det centralt att kunna tillgodose kundens förväntningar vad gäller korrekt lagersaldo och snabba leveranser, säger Peter Fischer, divisionsdirektör på Visma Retail.

När dagens konsumenter blir allt mer digitala, ställer de också högre krav på tillgänglighet och snabbhet. Det kräver ett kraftfullt systemstöd som hanterar komplexiteten när processerna för fysisk handel och e-handel smälter ihop, menar man.

Angeläget att förstå flöden

– Det är i dag mer angeläget att förstå flöden som ligger bakom kunder och konsumenters tuffare krav. Med vår spetskompetens inom internlogistik och lagerhantering löser vi en stor pusselbit, säger Magnus Nygren, VD på NYCE Solutions.

NYCE Solutions har utvecklat ett komplett WMS (Warehouse Management System) med funktioner som röstplock, automationsstyrning, cross docking och mobila gränssnitt. Företaget har sin bas i Nittorp i Västergötland.





Unga lockas mest av Black Friday

Unga lockas mest av Black Friday

  Nyheter 3171 E-handel 774 Undersökningar 334 Pro 3920
Black Friday har slagit igenom på bred front i Sverige. I år planerar nästan varannan svensk att passa på att fynda, de allra flesta på nätet. Allra mest lockas de unga av aktiviteten.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Galleriques.com öppnar digital julmarknad

Galleriques.com öppnar digital julmarknad

  Butikskoncept 631 Pop up 125 Nyheter 3171 E-handel 774
Den 24:e november lanserar Galleriques.com en digital julmarknad tillsammans med ett 50-tal mindre svenska märken. Sortimentet är tillgängligt under en månad.
Ica-butiker skapar firande med mening

Ica-butiker skapar firande med mening

  Hållbarhet 152 Nyheter 3171 Varumärken 239
Under 2017 har Ica firat sitt 100-årsjubileum under vinjetten ”Ica 100 år och framåt”. En viktig del har varit Ica-butikernas firande med ett lokalt samhällsengagemang i fokus.
Ramboll rekryterar Cecilia Jonkvist

Ramboll rekryterar Cecilia Jonkvist

  Karriär 155 Personer 158 Nyheter 3171
Ramboll rekryterar Cecilia Jonkvist som Project Developer/Specialist Manager till affärsområdet Retail Planning & Architecture.
Staffan Götestam skapar nya retailupplevelser

Staffan Götestam skapar nya retailupplevelser

  Pro 3920 Destinationer 135 Köpcentrum 510 Kundupplevelser 188
Upplevelser har en central roll i framtidens retail. Men vad innebär det i praktiken? Atrium Ljungberg och Staffan Götestam har sin vision och gör nu en storsatsning på äventyr för barm. Se alla skisserna här! 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tommy tillförordnad finansdirektör på KappAhl

Tommy tillförordnad finansdirektör på KappAhl

  Mode 257 Personer 158 Nyheter 3171 Karriär 155
Fram till dess att nya finansdirektören Peter Andersson tillträder i april kommer Tommy Svensson att leda det finansiella arbetet inom KappAhl-koncernen.
Amzaon Go närmar sig bred lansering

Amzaon Go närmar sig bred lansering

  Produktutveckling 271 Nyheter 3171 Pro 3920 Internationellt 1103
Det var meningen att Amazon Go, konceptet utan traditionella kassor, skulle lanseras i början av 2017. Teknikstrul försenade premiären, men nu verkar den vara inom räckhåll.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Europeisk matkedja i samarbete med Alibaba

Europeisk matkedja i samarbete med Alibaba

  Nyheter 3171 Internationellt 1103 Omnichannel 269 Produktutveckling 271
I ett nytt samarbete ska en europeisk matkedja tillsammans med Alibaba lyfta framtidens dagligvaruhandel till nya höjder. Med datakraft och digitalisering skapar man den nya tidens butiksupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala speglar i Twilfits flaggskepp

  Nya butiker 982 Butikskoncept 631 Nyheter 3171
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter. 
Ny e-handel optimerar kundupplevelsen

Ny e-handel optimerar kundupplevelsen

  Nyheter 3171
Kicks har lanserat en ny e-handel på samtliga marknader. Fokus har legat på en bättre prestanda och den stöttar även en modern lösning för omnichnnel.
Här är vinnarna i Mapic Awards 2017

Här är vinnarna i Mapic Awards 2017

  Internationellt 1103 Nyheter 3171 Köpcentrum 510 Butikskoncept 631
Rapha Racing utsågs till bästa nya retailkoncept och Victoria Gate i Leeds till bästa köpcentrum. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
BILDER: En miljon LED-ljus lyser upp Stockholm

BILDER: En miljon LED-ljus lyser upp Stockholm

  Nyheter 3171 Pro 3920 Cityhandel 187 Kundupplevelser 188
En miljon LED-ljus på över 40 gator, platser och torg runt om i Stockholms city ska bidra till mer julstämning. Satsningen är en av de största i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hållbar galge sparar tonvis med plast

Hållbar galge sparar tonvis med plast

  Nyheter 3171 Mode 257 Pro 3920 Hållbarhet 152
KappAhl har tillsammans med Ekoligens tagit fram galgar producerade av återvunnet papper. Nu används de för kedjans hållbara kollektion Limited Edition.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mapic 2017 sätter fokus på F&B

Mapic 2017 sätter fokus på F&B

  Nyheter 3171 Handelsplatser 101 Internationellt 1103
Nu har Mapic 2017 dragit i gång i Cannes på franska rivieran. Under tre dagar samlas tusentals delegater från ett 80-tal länder för att diskutera detaljhandel och köpcentrum.
Snapchat öppnar fysisk butik

Snapchat öppnar fysisk butik

  Pro 3920 Butikskoncept 631 Nyheter 3171 Internationellt 1103
Snapchat öppnar en butik för sina Spectacles – ‘sunglasses that Snap’. Varumärkets satsning är den första på fysiska butiker i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik

Här öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik

  Butikskoncept 631 Nya butiker 982 Nyheter 3171 Köpcentrum 510
I dag öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik i Mall of Scandinavia. Butiken är skapad för att uppmuntra kunder till att testa och uppleva Dysons teknologi.
Alibaba driver trafik via gamification

Alibaba driver trafik via gamification

  Internationellt 1103 E-handel 774 Pro 3920 Kundupplevelser 188
Singles' Day är världens största detaljhandelsaktivitet. För första gången är Alibabas initiativ New retail en integrerad del av shoppingfestivalen. För att driva trafik använder man sig nu också av gamification.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så planerar handeln inför Black Friday

Så planerar handeln inför Black Friday

  Nyheter 3171 E-handel 774 Undersökningar 334
Aktiviteten Black Friday har slagit igenom på bred front även i Norden. En ny undersökning visar att att 94 procent av kedjorna planerar att delta i år, och nyhetsbrev är den vanligaste kommunikationskanalen.  
Per ny chef för strategi- och affärsutveckling

Per ny chef för strategi- och affärsutveckling

  Nyheter 3171 Karriär 155 Personer 158
Managementkonsulten Per Magnusson har utsetts till ansvarig för strategi- och affärsutveckling på Coop. Rollen är ny på Coop och innebär en förstärkning av Coops koncernledning.
Ny lösning för ”betala senare” i butik

Ny lösning för ”betala senare” i butik

  Ny teknik 376 Kundupplevelser 188 Nyheter 3171
Klarna och Nets har tillsammans tagit fram en ny betallösning för användning i fysiska butiker i Norden. Tjänsten ska nu testas med start i utvalda pilotbutiker i Sverige.