Kommunikationsansvarig Body Shop

 

matilda_wiechel

The Body Shop har anställt en ny kommunikationsansvarig. Matilda Wiechel kommer närmast från jobbet som modechef på Polhem PR.

Matilda Wieche har en bakgrund inom PR, digitalt och kommunikation från både kund- och byråsidan. Tidigare jobbade hon som PR och marknadschef på modekoncernen Bestseller.

Övergripande ansvar

På det nya jobbet på The Body Shop blir Matilda Wiechel övergripande ansvarig för utvecklingen av The Body Shops marknads-pr, externa kommunikation samt företagets profil i Sverige.

– Vi är glada att ha Matilda ombord. Med sin gedigna erfarenhet inom kommunikation online och offline, och erfarenhet inom retail är hon en perfekt matchning med varumärket, både produktmässigt och med företagets engagemang i hållbarhet, säger Anne Delmas, VD på The Body Shop Sverige och Danmark.

Ett 90-tal butiker

The Body Shop har idag ett 90-tal egna butiker i Sverige och finns presenterat i alla Åhlens varuhus i landet. De lanserade även en ny webbshop i december 2016.

– Att få jobba med kommunikation för ett varumärke med så starkt grundade värderingar är ett drömuppdrag. The Body Shop har fokuserat på hållbarhet och socialt ansvarstagande sedan starten 1976. Jag ser fram emot att bli en del av deras engagerade team och att vara med och bidra på resan framåt, säger Matilda Wiechel.