G-Star engagerar modeprofiler i butik

Andreas Wijk (foto: Stefan Snyman), Lisa Olsson (foto: lisaplace.se) och Julian Hernandez (foto: julianh.se).

G-Star inleder i veckan välgörenhetsprojektet ”Care for Style” – en kampanj där modeprofiler under en heldag erbjuder personlig styling på plats i butik. 

Profilerna gör det till förmån för en egen hjärtefråga och G-Star skänker 10 procent av omsättningen under dagen till den utvalda välgörenheten. Kampanjen genomförs i samarbete med retailbyrån Slash.ten och Ciceron Group.

Hand i hand med varumärkets DNA

– Ansvar för miljö och människor är en del av G-Stars DNA. När vi erbjuder kunder hjälp av landets främsta stilexperter känns det därför extra kul att göra något bra på ett sätt som känns rätt för dem. Vi tror på socialt entreprenörskap, på genuina intiativ och på att låta människor bidra till något de verkligen tror på, säger Anton Granlund, VD på Slash.ten som ligger bakom G-Stars kampanj.

Malmö, 6 maj

Lisa Olsson – G-Star Store Emporia. Till stöd för Voice4Girls arbete för självständighet åt utsatta unga kvinnor i Indien.

Göteborg, 20 maj

Andreas Wijk – G-Star Store Palladium. Till stöd för Compassion som i partnerskap med lokala kyrkor lyfter barn ur fattigdom i 26 länder.

Stockholm,  3 juni

Julian Hernandez – G-Star Store Gallerian. Till stöd för Township Roots och deras arbete för utbildning och fattigdomsbekämpning i Kapstaden.