Bastard Burger rekryterar och expanderar

 

Foto Bastard Burgers.

Som en fortsatt del i Bastard Burgers tillväxtstrategi rekryteras en Project Manager och Head of Sales. Siktet är inställt på en internationell satsning med bland annat en prestigefylld etablering i New York.

Malin Hansegård, Project Manager, har tidigare arbetat som inköpare på Stadiums huvudkontor och som produktchef på Cloetta. De senaste åren har hon varit kundansvarig och projektledare på Vinter kommunikationsbyrå i Luleå.

Spindeln i nätet

Malin kommer agera spindeln i nätet och hålla ihop leverantörer samt Bastard Teams i alla projekt.

­– Målet är ju att öppna närmare 20 restauranger under 2020. En spännande utmaning, men efter 37 öppningar på tre år så finns det ett mycket rutinerat team att jobba med, säger Malin Hansegård.

Tina Bohlin, Head of Sales, kommer senast från O’Learys Trademark där hon arbetat som Trade Sales Manager. Tinas fokus kommer vara att vidareutveckla affären och optimera den operativa försäljningen tillsammans med övriga Bastard Teams.

– Jag tror på Bastard Burgers skarpa erbjudande till marknaden och imponeras av den position som företaget tagit sig till sedan starten 2016. För mig är kundupplevelsen alltid i fokus och jag är säker på att vi kan fortsätta leverera på våra gästers förväntningar, säger Tina Bohlin.

Norge och Finland på tur

Bastard Burgers fortsätter satsa och expandera i en bransch hårt drabbad av pandemin. Genom att snabbt ställa om de 37 restaurangerna för att hantera restriktioner och möta gästernas efterfrågan på leveranser har Bastard Burgers klarat de första månaderna av coronakrisen bra.

Planerna framåt är att fortsätta expandera nationellt samt internationellt. Först ut är Norge och Finland, men även en prestigeöppning i New York planeras.