Följ med till Madrid!

Vi är glada att kunna presentera ett samarbete med World Retail Congress inför årets upplaga i Madrid. Som skrivande journalist har jag under åren haft nöjet att medverka under ett stort antal konferenser. När jag blickar tillbaka finns det några som sticker ut.

För mig är måttet på konferensens kvalitet vilken nytta man har av dess nätverkande, tankar och idéer. I min bok tillhör World Retail Congress det absoluta toppskiktet.

Därför har vi också valt att inleda ett samarbete med World Retail Congress.

Ett resultat av detta är att alla våra medlemmar erbjuds tio procents rabatt på deltagaravgiften. Det motsvarar ett värde på ca 4 200 kr. (Gäller Retail Pass).

Hoppas vi ses i Madrid!

Anders Warma Faring
Huvudredaktör

Om World Retail Congress 2018

Den 12:e upplagan av World Retail Congress hålls 17–19 April 2018 i Madrid. Årets nyckeltema är “Innovate to Win”. Bland bekräftade talare finns representanter från världens ledande detaljhandelsaktörer.

Några exempel: Amazon, Burberry, Facebook, Alibaba, Tmall, Sephora, eBay, Ikea, Inditex, Tesco, Kingfisher, Chobani, Metro Group, Tommy Hilfiger och Walgreens Boots Alliance. Dessutom medverkar ”disruptors” som Brandless, ECOALF, OAK Labs och Wearable X.

Kongressen samlar cirka 1 400 delegater från 55 länder under tre dagar fyllda av inspiration, genomförbara strategier och nätverkande på en mycket hög nivå.