Försiktigt positiva siffror för e-handeln

Försiktigt positiva siffror för e-handeln

E-handeln fortsätter att växa i omsättning. ”Mycket tyder på att detta är ett trendbrott”.

Mänsklig kontakt viktig för konsumenten 

Mänsklig kontakt viktig för konsumenten 

Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.

Så handlar svenskarna via sociala medier

Så handlar svenskarna via sociala medier

En ny studie kartlägger hur mycket svenska konsumenter handlar via sociala plattformar.

Nya livsstilar formar köpcentrumet

Nya livsstilar formar köpcentrumet

Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.

Second hand tillgodoser nya kundbehov

Second hand tillgodoser nya kundbehov

Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.

Global retail – här är de största 2024

Global retail – här är de största 2024

Här är världens största globala aktörer inom retail. En gemensam nämnare finns för de mest framgångsrika.

Bättre lönsamhet när teamet har kul

Bättre lönsamhet när teamet har kul

Enligt en ny undersökning finns ett starkt samband mellan lönsamhet och att medarbetarna har kul på jobbet.

Second hand utklassar traditionell handel

Second hand utklassar traditionell handel

Handeln med pre-owned utklassar den traditionella handelns ökningstal just nu. Det handlar om mer än bara låga priser, enligt ny rapport.

Uppåt för begagnathandeln i Sverige

Uppåt för begagnathandeln i Sverige

Försäljningen av begagnade produkter steg markant i februari jämfört med föregående månad.

Hållbara åtgärder e-kunden vill se

Hållbara åtgärder e-kunden vill se

Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.