Sushi för barn med Yama Kids

Sushi Yama har lanserat en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids och inför detta har kedjan inlett ett samarbete med företaget bakom Hello Kitty.

Barnmenyn bygger på ett samarbete med Sanrio, som bland annat innehar Hello Kitty och Bad-Badtz Maru i sin varumärkesportfölj. Yama Kids är anpassad för barn och bjuder enligt företaget på en måltid med lekfulla tillbehör.

Varumärken kändes självklara

– Vi har haft en barnmeny i åtanke under en längre tid för att tillgodose våra yngre gäster med ett anpassat och naturligt alternativ i samband med sina besök hos oss. När diskussionerna togs upp kändes Sanrio och företagets varumärken som ett självklart val, säger Danny Barsoum, Chief Brand Officer, Sushi Yama.

Yama Kids lanserades 1 november, vilket också är födelsedagen för Hello Kitty. Karaktären skapades 1976.


Läs även: Så skapas en framgångsrik food hall