Nicki Minaj lanserar eget varumärke

Nicki Minaj lanserar eget varumärke

Nu har Nicki Minaj laserat ett eget varumärke – och en webbshop.

Ny lösning för självskanning

Ny lösning för självskanning

Swish har lanserat en ny tjänst som gör det möjligt att självskanna sina varor direkt i appen.

Varuautomat erbjuder tryffel på resan

Varuautomat erbjuder tryffel på resan

En ny fullmatad varuautomat erbjuder exklusiva tryffelprodukter inför resan.

Samsung och Marimekko i nytt samarbete

Samsung och Marimekko i nytt samarbete

”Ger våra användare möjligheten att uttrycka sin personlighet och stil på ett unik sätt”.

Ica Stop gör butiken till en upplevelse

Ica Stop gör butiken till en upplevelse

Dagligvarubutiken Ica Stop i Täby har uppdaterat såväl varumärke som design. Man vill förvandla inköpsrundan till en upplevelse i sig.

Detaljhandelns trender och utmaningar i fokus

Detaljhandelns trender och utmaningar i fokus

Retail Technology och e-Commerce Expo 2024 lanserar konferensen R-eTail Talk. Eventet arrangeras 29–30 maj 2024 på Kistamässan i Stockholm.

Här är årets viktigaste måsteläsning

Här är årets viktigaste måsteläsning

Under 2021 har vi skymtat ljuset i tunneln och anat något slags normalläge i detaljhandeln. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa. 

Dags att ta generation Z på allvar

Dags att ta generation Z på allvar

I den här trendrapporten kartlägger vi beteenden, attityder och preferenser i generation Z. Den innehåller strategiskt viktiga fakta och trender kring Gen Z.

Förarlösa leveranser optimerar ”middle mile”

Förarlösa leveranser optimerar ”middle mile”

Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.

Shoptalk återvänder till Europa

Shoptalk återvänder till Europa

Shoptalk Europe är tillbaka 2022. Men redan i oktober arrangeras ett globalt digitalt event. Handelstrender är samarbetspartner. Registrera dig här!