Butiken strategiskt verktyg för Skims

Butiken strategiskt verktyg för Skims

Skims har öppnat en ny pop up. Den fysiska butiken är avgörande för varumärkets utveckling.

Kedjan vill ge kläderna ett andra liv

Kedjan vill ge kläderna ett andra liv

Kedjan uppmanar allmänheten att donera kläder. Man gör det genom att testa en kostnadsfri donationstjänst.

Lindex lanserar nytt globalt koncept

Lindex lanserar nytt globalt koncept

Med sitt nya globala koncept Underwear for life vill man skildra livet med alla sina svängningar.   

Ingka Centres växer med ny mötesplats

Ingka Centres växer med ny mötesplats

Ingka Centres har öppnat sin första mötesplats i regionen. Här finns bland annat en rekordstor satsning på elbilar.

Citycon går bortom konventionell leasing

Citycon går bortom konventionell leasing

Citycon lanserar ett koncept som inkluderar reklamplatser, pop ups, annonsytor och möjlighet att ta över hela centrum.

Ny fas för Amazons Just Walk Out

Ny fas för Amazons Just Walk Out

Ryktet om Just Walk Out-teknikens död är överdrivet. Detta är nästa fas för Amazons kassalösa teknik.

Försiktigt positiva siffror för e-handeln

Försiktigt positiva siffror för e-handeln

E-handeln fortsätter att växa i omsättning. ”Mycket tyder på att detta är ett trendbrott”.

Han är ny VD på Kronans Apotek

Han är ny VD på Kronans Apotek

Har lång erfarenhet från detaljhandel i bland annat Irland, Storbritannien och Baltikum.

Varuhuskedjan öppnar nytt – efter åtta år

Varuhuskedjan öppnar nytt – efter åtta år

Den klassiska varuhuskedjan har öppnat en ny ankarbutik i köpcentrumet. Konceptet innehåller en hel del nyheter.

Konstmässa gör comeback i centrumet

Konstmässa gör comeback i centrumet

Gallerier från över 20 olika länder visar upp sin konst på totalt 2 000 kvadratmeter i centrumet.