Ny marknadsdirektör på Apoteket

Mikael Lenneryd blir ny marknadsdirektör på Apoteket. Han är för närvarande chef för Apotekets digitala kanaler.

Dessförinnan arbetade Mikael för Samsung där han var nordiskt ansvarig för e-handel, digital utveckling och marknadskommunikation.

– Mikaels starka förmåga att bygga team och hans kompetens när det gäller att utveckla och driva affären utifrån kundinsikter kommer att vara viktiga när vi fortsätter satsa för att hjälpa fler människor till ett liv i hälsa, säger Ann Carlsson, VD för Apoteket.

Ett mer datadrivet arbetssätt

I sin nya roll som marknadsdirektör får Mikael Lenneryd ett särskilt ansvar för att införa ett mer datadrivet arbetssätt.

– Allt fler kunder vill möta oss både på apotek och i digitala kanaler och jag ser fram emot att vara en del av företagsledningen när vi nu utökar satsningen för att kunna hjälpa ännu fler människor med läkemedel och hälsa även online, säger Mikael Lenneryd.


Läs även: Detaljhandelns tyngsta trender 2019