Louisa ska revitalisera Interflora

Nu tillträder Louisa Blomstrand som marknads- och e-handelschef på Interflora. Hon kommer närmast från Gant där hon senast var marknads- och kommunikationschef samt e-handelschef för Norden.

Innan dess var hon global PR- och kommunikationschef på samma företag. Hon har även jobbat som PR- och kommunikationskonsult för många olika livsstilsvarumärken, både nationellt och globalt.

Revitaliserar varumärken

– Hon har en fantastisk känsla för att just revitalisera och transformera traditionella varumärken och skapa ett nytt DNA utan att tappa historien och trovärdigheten på den digitala arenan, vilket är just vad Interflora behöver, säger Nina Lindvall, VD på Interflora.


Läs även: Bara rosor i nostalgisk boutique


Louisa kommer att ta plats i ledningsgruppen och ansvara för onlineförsäljningen samt att utveckla och driva varumärket.

Stärka närvaron på marknaden

– Jag har ju fått förmånen att smygstarta lite, som konsult, och känna på företaget och varumärket och är nyförälskad. Jag ser fram emot att förädla både Interfloras erbjudande och kundupplevelse samtidigt som vi ska stärka vår närvaro på marknaden, säger Louisa Blomstrand, nytillträdd marknads- och e-handelschef på Interflora.