KappAhl lanserar nytt koncept

Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.

– KappAhls barnsortiment är uppskattat och står för en ökande del av  vår försäljning. Med KappAhl Kids prövar vi nya vägar att göra det ännu mer tillgängligt, säger Peter Andersson som är KappAhls finansdirektör och tillförordnade VD.

Digitalt sortiment i butik

KappAhl Kids blir kedjans andra fristående koncept, Newbie Store var det första. Hela KappAhls barnsortiment kommer rymmas i den drygt 300 kvadratmeter stora butiken.

Man erbjuder även hela KappAhls utbud via Shop Online in Store och Click&Collect.

Peter Andersson.

Ett skalbart KappAhl

Kedjan ser butiksnätet som en viktig del av distributionen i framtiden.

– Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för KappAhl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela KappAhl till exempelvis bara barn. Ett skalbart KappAhl, så att säga, säger Peter Andersson.


Läs även: KappAhl utser ny tillförordnad VD