Järnia Outlet ska locka prismedvetna

Bolist-koncernen, med varumärkena Bolist, Järnia och Doowin, tar över Harald Nyborgs anläggningar i Sverige från den 1 mars 2019.

Det innebär att nio butiker på cirka 2 000 kvadratmeter vardera, hamnar i Bolists ägo och drift. Den 1 mars 2019 ska butiker profileras om till det nya konceptet Järnia Outlet.

Låga priser inom fyra områden

Konceptet är ett resultat av den pågående trenden med lågpris och outlets och ska locka en prismedveten kund som söker kvalitet till ett lågt pris inom områdena fynda, fixa, hem och familj.

Övertagandet innebär också att koncernen utökar sitt butiksnät till 230 butiker.

Två typer av destinationer

– Målet med en Järnia Outlet är att locka både kvinnor och män att komma till våra butiker. Konceptet ska driva två typer av destinationer, dels ett outlet-sortiment som ska ha upp till 70 procents rabatt och dels ett bassortiment inom järn, hus och hem, säger Tomas Fritzon, VD, Bolist.

 


Läs även: Detaljhandelns 50 tyngsta buzzwords