Arbetskraftsbrist bakom obemannad satsning

Arbetskraftsbrist bakom obemannad satsning

Under våren öppnas ett antal obemannade servicebutiker i bland annat bostadsområden.

Skechers passerar milstolpe

Skechers passerar milstolpe

Skechers, det globala varumärket för sportskor, meddelar att man har passerat en milstolpe i detaljhandeln.

Samarbetar med generation Zalpha

Samarbetar med generation Zalpha

Kedjan bjuder in Gen Zalpha att dela med sig av berättelser, talanger och kreativitet.

Lululemon tar steget in i ny kategori

Lululemon tar steget in i ny kategori

Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.

AI optimerar frukt- och gröntbeställningar

AI optimerar frukt- och gröntbeställningar

Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.

Här är nyheterna i H&M:s nya koncept

Här är nyheterna i H&M:s nya koncept

H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.

Köpcentrum skapar ytor för ungdomar

Köpcentrum skapar ytor för ungdomar

Flera köpcentrum har lanserat satsningar på specifika ytor för ungdomar. Här är det senaste exemplet.

Douglas storsatsar på fysiska butiker

Douglas storsatsar på fysiska butiker

Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.

En snabbare och mer mänsklig butiksrobot

En snabbare och mer mänsklig butiksrobot

Butiksroboten vinner mark inom detaljhandeln. Den nya generationen har utvecklats till att bli snabbare och dessutom få en vänligare framtoning.

Lågpriskedja öppnar 110 butiker – på en månad

Lågpriskedja öppnar 110 butiker – på en månad

Lågpriskedjan öppnar 110 butiker i februari – ett rekord för en och samma månad.