Innovation i fokus på WRC

World Retail Congress hålls i år i Madrid under temat ”Innovate to Win”. Under evenemanget arrangeras även en retail tour där bland annat Primarks prisade flaggskepp besöks.

Eventet pågår den 17–19 april på Madrid Marriott Auditorium. Ambitionen är att lyfta fram nya idéer, skapa insiktsfulla diskussioner och erbjuda strategier som är praktiskt genomförbara. Man gör det genom att låta människorna bakom de mest innovativa företagen berätta sina historier.

Brandless, som Handelstrender berättat om tidigare, kommer till WRC.

Drygt 170 talare från hela världen bidrar med sina tankar kring hur man ska lyckas i framtidens retail. Bland dessa finns:

Olaf Koch, styrelseordförande och VD, Metro Group
Sébastien Badault, VD, France & Israel and International Director Luxury & Fashion, Alibaba.

Veronique Laury, VD, Kingfisher
Daniel Lopez, Executive Vice President, Mango
Sarah Davis, President, Loblaw Companies
Tina Sharkey, medgrundare och VD, Brandless
Healey Cypher, grundare och VD på Oak Labs
Billie Whitehouse, medgrundare och VD på Wearable X.

Kombineras med guidad tur och gala

Under kongressen kombineras seminarieprogrammet med workshops, en guidad detaljhandelstur och utmärkelsen World Retail Awards. Vinnare av denna utmärkelse presenteras under en gala den 19 april.

Bland de nominerade företagen finns Tommy Hilfiger, Carrefour och Pick N Pay. Kategorierna man tävlar i är följande:
• Retailer of the Year
• 2018’s Outstanding Store Design, mindre än 1 200 kvadratmeter.
• 2018’s Outstanding Store Design, större än 1 200 kvadratmeter.
• Social Media Campaign of the Year,
• The World’s Best Retail Employer
• Retail Start-Up of the Year
• Responsible Retailer Initiative of the Year
• The Retail Technology Gamechanger
• Retail Brand Collaboration of the Year
• Best Customer Experience Initiative – Retailers
• Best Customer Experience Initiative – Mall Owners
• Retail Transformation and Reinvention Award

Här är samtliga finalister listade

Medlemmar får rabatt. Läs mer här!