Ikeas city-pop up öppnar 1 september

Nu är det klart att Ikeas mest citynära köksavdelning öppnar den första fredagen i september. Pop up-butikens roll är att knyta ihop e-handeln med det personliga mötet.

Tidsbokningen öppnar på hemsidan i mitten av augusti, och butiken öppnar 1 september i centrala Stockholm. Den tillfälliga köksbutiken kommer att visa sju kök. På plats kommer det att finnas femton Ikeamedarbetare.

E-handel med mänsklig touch

All försäljning sker online och utöver kök är Ikea.se-sortimentet, cirka 8 500 produkter, tillgängligt för rådgivning och beställning.

Peter Nilsson, Customer Experience Manager, Ikea Sverige.

– Våra kunder ska känna att Ikea är nära och kunna handla var, hur och när de vill och vår onlineförsäljning växer starkast i Stockholm. Genom undersökningar vet vi att våra medarbetare tillför mycket värde i processen genom att inspirera och ge råd. Pop up:en knyter ihop e-handeln med det personliga mötet och vi är spända på att se hur det tas emot, säger Peter Nilsson, Customer Experience Manager, Ikea Sverige.

Hoppas på fullbokad kalender

Öppettiderna är samma som Mood Stockholm.

– När vi öppnade Ikea Enebyängen för ett år sedan var första månadens köksplaneringstider uppbokade flera veckor före vi slog upp dörrarna. Vi hoppas på samma tryck i vår pop-up, avslutar Peter Nilsson.


Fakta Ikeas tillfälliga köksbutik i centrala Stockholm

• Öppnar 1 september, håller öppet i cirka sex månader

• Inspiration, köksplanering och köp av Ikea Metod med hemleverans

• Hela sortimentet på Ikea.se tillgängligt för beställning med hemleverans

• 355 kvadratmeter kommersiell yta

• Inga returer av produkter eller möjlighet att ta med sig produkter direkt

• Del av Mood-kvarteret med adress Regeringsgatan 65

• Fastighetsägare och hyresvärd är AMF Fastigheter