Här öppnar Stadiums sneakerkoncept

Redan i november berättade vi om att Stadium Group ska lansera ett fristående sneakerkoncept. Nu står det klart att Stadiums egen hemstad Norrköping blir först ut med Sneakers Point.

Den 20 mars lanseras Sneakers Points e-handel. Två dagar senare slås portarna upp i Norrköping till den första fysiska butiken. Näst på tur är Malmö som får en Sneakers Point-butik i april.

En destination för sneakerfans

Konceptet ska bli en destination för alla som älskar sneakers. Förutom skor från bland andra adidas Originals, Nike Sportswear och Reebok Classic, erbjuder man utvalda plagg och accessoarer.

Målgruppen är yngre personer och alla som är intresserade av sneakers.


Läs även: Nike personaliserar produkten på 90 minuter 


Karl Eklöf, VD på Stadium Group.

– Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Karl Eklöf, VD på Stadium Group.

Linden först ut

Efter öppningen i Linden köpcentrum i Norrköping är det Malmös tur när Sneakers Point öppnar i köpcentrumet Emporia under april.

– Med rätt utbud, inspirerande köpupplevelse och engagerad personal kommer vi att vara en destination för att handla, inspireras och lära sig mer om sneakers. Vi ser potential för fler butiker men fokuserar nu på e-handeln, Norrköping och Malmö, säger Roger Palffy, General Manager för Sneakers Point.


Läs även: Onitsuka Tiger öppnar pop up