Digital signage personaliseras i realtid

  Visual Merchandising 100 Pro 3599 Ny teknik 319
Nu lanseras ett nytt system med personaliserade filmer och erbjudandenr via digital signage. Budskapen skräddarsys efter kunderna som passerar, och testerna visar på säljlyft för hela avdelningen.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

  Nya butiker 842 Visual Merchandising 100 Design 226 Butikskoncept 525
Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Visualisering av produkter i 3-D

  Ny teknik 319 Pro 3599 E-handel 673 Visual Merchandising 100
Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.

Lyxigt godis för vuxna i chic boutiquemiljö

  Internationellt 966 Butikskoncept 525 Måsteläsning 137 Nya butiker 842
Inspirationen hittade grundarna i en film från 1971 – varumärket erbjuder godis för vuxna i en chic miljö. Nu tar succékonceptet steget in i Europa och öppnar butiker, shop in shops och egen grossistverksamhet.

Nytt koncept när kedjan växer internationellt

  Butikskoncept 525 Pro 3599 Internationellt 966 Visual Merchandising 100
Athleisure, streetwear och sneakers i fokus. Med en ny butiksdisposition och ytor för event och storytelling tar nu kedjan det första internationella steget.

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

  Visual Merchandising 100 Design 226 Butikskoncept 525 Pop up 96
Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

Provence som butiksupplevelse

  Pro 3599 Visual Merchandising 100 Design 226 Butikskoncept 525
Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

Betong och storstad hos Zhongshuge

  Design 226 Visual Merchandising 100 Pro 3599 Kundupplevelser 113
I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Visual Merchandising 100 Internationellt 966 Pro 3599 Butikskoncept 525
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)

Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

  Visual Merchandising 100 Pro 3599 Internationellt 966 Design 226
Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".

Bättre hygien med automatiska kyldörrar

  Ny teknik 319 Visual Merchandising 100 Pro 3599 Nyheter 2778
Bekvämt och hygiensikt. Nu lanseras de automatiska kyldörrarna. Under Euroshop i Düsseldorf visas Smart Access, ett av de första automatiska systemen för exempelvis mejeri och drycker.

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

  Visual Merchandising 100 Nyheter 2778 Design 226 Butikskoncept 525
Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.

Kat Von D flyttar in hos Sephora

  Pro 3599 Nya butiker 842 Butikskoncept 525 Visual Merchandising 100
Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.

Adidas två nyöppnade flaggskepp i bilder

  Butikskoncept 525 Visual Merchandising 100 Nya butiker 842 Pro 3599
Adidas nya butikskoncept innehåller mycket betong och referenser till idrottsanläggningar. Men här finns också en rad intressanta strategiska nyheter. I fredags öppnade varumärket två nya flaggskepp varav ett är det största i världen.  I Stockholm har den redan befintliga butiken på Sveavägen haft förtäckta fönster sedan i oktober. Butiken har funnits på adressen sedan 2001, … (läs mer)

”En progressiv lekplats för äventyrare”

  Pro 3599 Visual Merchandising 100 Design 226 Butikskoncept 525
Varumärket The North Face fortsätter sin jakt på det perfekta butikskonceptet. Nu har man öppnat ett nytt flaggskepp där man erbjuder "en progressiv lekplats för äventyrare".

Inspiration basen i Ikeas nya Cookshop

  Design 226 Produktutveckling 234 Pro 3599 Visual Merchandising 100
Ikea ville sätta mer fokus på inspiration i sin avdelning för matlagning och måltider. En del av lösningen blev att anpassa exponeringarna efter hur det faktiskt går till i köket. Maten är mer i fokus än kanske någonsin tidigare. I och med detta fanns det också ett behov att uppdatera ytan för Cooking & Eating … (läs mer)

Premiär för Sonos och Hays shop in shop

  Pro 3599 Nya butiker 842 Butikskoncept 525 Visual Merchandising 100
Handelstrender har redan tidigare berättat om Sonos satsning på att skapa en hemmamiljö i butiken. Med inspiration från flaggskeppet i New York har nu den fösta butikslösningen öppnats i Norden.

LED lyfter Skechers flaggskepp

  Nya butiker 842 Internationellt 966 Visual Merchandising 100 Butikskoncept 525
Skechers har ökat sin etableringstakt gällande fysiska butiker. En av de mer spektakulära ligger i nyöppnade köpcentrumet Westfield World Retail Center. Belysning av såväl produkter som exponeringsytor ger butiken extra lyskraft.

Bättre butik med fem konkreta åtgärder

  Design 226 Internationellt 966 Visual Merchandising 100 Butikskoncept 525
Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.

Levande entré med digital teknik

  Visual Merchandising 100 Pro 3599 Ny teknik 319 Design 226
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.