Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Butikskoncept 505 Design 217 Pro 3504 Mode 188
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)

Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

  Nya butiker 807 Internationellt 945 Visual Merchandising 92 Pro 3504
Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".

Bättre hygien med automatiska kyldörrar

  Visual Merchandising 92 Nyheter 2692 Pro 3504 Ny teknik 308
Bekvämt och hygiensikt. Nu lanseras de automatiska kyldörrarna. Under Euroshop i Düsseldorf visas Smart Access, ett av de första automatiska systemen för exempelvis mejeri och drycker.

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

  Nyheter 2692 Pro 3504 Design 217 Butikskoncept 505
Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.

Kat Von D flyttar in hos Sephora

  Nya butiker 807 Visual Merchandising 92 Pro 3504 Butikskoncept 505
Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.

Adidas två nyöppnade flaggskepp i bilder

  Nya butiker 807 Visual Merchandising 92 Butikskoncept 505 Pro 3504
Adidas nya butikskoncept innehåller mycket betong och referenser till idrottsanläggningar. Men här finns också en rad intressanta strategiska nyheter. I fredags öppnade varumärket två nya flaggskepp varav ett är det största i världen.  I Stockholm har den redan befintliga butiken på Sveavägen haft förtäckta fönster sedan i oktober. Butiken har funnits på adressen sedan 2001, … (läs mer)

”En progressiv lekplats för äventyrare”

  Visual Merchandising 92 Design 217 Butikskoncept 505 Pro 3504
Varumärket The North Face fortsätter sin jakt på det perfekta butikskonceptet. Nu har man öppnat ett nytt flaggskepp där man erbjuder "en progressiv lekplats för äventyrare".

Inspiration basen i Ikeas nya Cookshop

  Visual Merchandising 92 Produktutveckling 230 Design 217 Pro 3504
Ikea ville sätta mer fokus på inspiration i sin avdelning för matlagning och måltider. En del av lösningen blev att anpassa exponeringarna efter hur det faktiskt går till i köket. Maten är mer i fokus än kanske någonsin tidigare. I och med detta fanns det också ett behov att uppdatera ytan för Cooking & Eating … (läs mer)

Premiär för Sonos och Hays shop in shop

  Nya butiker 807 Pro 3504 Butikskoncept 505 Visual Merchandising 92
Handelstrender har redan tidigare berättat om Sonos satsning på att skapa en hemmamiljö i butiken. Med inspiration från flaggskeppet i New York har nu den fösta butikslösningen öppnats i Norden.

LED lyfter Skechers flaggskepp

  Internationellt 945 Visual Merchandising 92 Butikskoncept 505 Pro 3504
Skechers har ökat sin etableringstakt gällande fysiska butiker. En av de mer spektakulära ligger i nyöppnade köpcentrumet Westfield World Retail Center. Belysning av såväl produkter som exponeringsytor ger butiken extra lyskraft.

Bättre butik med fem konkreta åtgärder

  Internationellt 945 Pro 3504 Butikskoncept 505 Visual Merchandising 92
Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.

Levande entré med digital teknik

  Pro 3504 Visual Merchandising 92 Ny teknik 308 Köpcentrum 414
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.

Anthropologie får sällskap i nytt koncept

  Internationellt 945 Pro 3504 Nya butiker 807 Butikskoncept 505
Håll i exponeringshatten! Nu har kedjan som gjort visual merchandising till en inspirerande konstform satt samman ett nytt butikskoncept. Nu vill Anthropologie täcka in en större del av kundernas liv.

Den flexibla supporterbutiken

  Design 217 Visual Merchandising 92 Internationellt 945 Pro 3504
Southampton Football Club har haft en tuff start i Premier League. Men inför årets kick off har klubben laddat upp med en ny butik, anpassad för att klara av det stora trycket i samband med matchdagarna.

Lysande visual merchandising på hög nivå

  Pro 3504 Visual Merchandising 92 Design 217
De svävar till synes fritt i luften, ett par hundra Converse utgör tillsammans en spektakulär installation. LED-belysning gör den dessutom till ett lysande exempel på visual merchandising.

Ett smörgåsbord av pop up-butiker

  Design 217 Visual Merchandising 92 Butikskoncept 505 Pro 3504
Här bildar ett flertal småbutiker en helhet. För att ge kunderna variation och valmöjlighet erbjuds de att välja från en rad olika pop up-butiker.

En blå värld i nytt flaggskepp

  Visual Merchandising 92 Nya butiker 807 Butikskoncept 505 Design 217
Allting startar med den klassiska logotypen. Utifrån den har Nivea byggt en butik där produkterna är hjältarna i en blå värld. Se bilderna från den nyöppnade butiken här!

Klassisk UGG i nytt format

  Visual Merchandising 92 Butikskoncept 505 Pro 3504
Skovarumärket UGG fortsätter att uppdatera sitt butikskoncept. Lagom till relanseringen av sin mest klassiska modell presenterar man också den senaste butiksversionen. UGG, som är en del av Deckers Brands, har öppnat ännu en ny butik med sitt nya koncept. Vi har redan tidigare berättat om det som nyligen öppnade i Disney Springs. Butiken som nu … (läs mer)

Den lilla butiken med de stora idéerna

  Visual Merchandising 92 Butikskoncept 505 Pro 3504 Nya butiker 807
Butiken är skapad med siktet inställt på millennials. I det lilla formatet lyckas man erbjuda en hög teknisk nivå och en personaliserad service.

Gucci poppar upp hos Galeries Lafayette

  Destinationer 124 Visual Merchandising 92 Nya butiker 807 Nyheter 2692
Gucci har öppnat en pop up-butik hos Galeries Lafayette. Varumärket har tagit över alla 14 skyltfönster tillhörande varuhuset på Boulevard Haussman i Paris.