Starbucks samarbetar med Pokémon Go

 
Hypen har lagt sig lite. Men Pokémon Go är fortfarande i allra högsta grad en levande rörelse. Nu inleder Starbucks ett samarbete med Pokémon Go i 7 800 butiker. I praktiken innebär det att kedjans enheter förvandlas till digitala gym, det vill säga en central del av spelets upplägg. Gymen är också en plats där många … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Internationellt 947 Nyheter 2704


Ett större och mer vågat Starbucks

 
”Det kommer bli större och mer vågat än tidigare”. Starbucks öppnar ett Roastery i New York City och det kommer att bli kedjans hittills största enhet när den står färdig i hjärtat av Meatpacking District. Varumärket har redan tidigare öppnat ett Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room. Den enheten slog upp dörrarna under 2014 i kedjans … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Destinationer 124 Nya butiker 813 Design 218


Starbucks testar hemleveranser

 
Kafékedjan Starbucks testar just nu leveranser av ordrar som beställs och betalas via mobilen. Det är en naturlig förlängning av mobilens möjligheter som ger kunden bekvämlighet, menar man på Starbucks.  Starbucks har redan testat leveranser via sitt Green Apron Delivery i  New York. Den tjänsten riktades till kontor, och nu utökar företaget alltså leveranserna till … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2704 E-handel 655 Produktutveckling 231 Pro 3514


Starbucks öppnar i Västerås

 
I början på 2016 kommer Starbucks öppna en ny butik vid Ica Maxi Erikslund i Västerås. Det blir därmed den tredje butiken inom ramen för samarbetet. Starbucks kommer att ligga i direkt anslutning till Ica-butiken och erbjuder kunderna ett sortiment av kaffe samt kedjans egna bakverk, sallader och smörgåsar. – Det här känns ju förstås jätteroligt, det … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Nyheter 2704 Nya butiker 813


Betala med skalet på Starbucks

 
Starbucks har lanserat ett specialdesignat mobilskal för sina kunder i Japan. Med hjälp av detta kan kunderna både beställa och betala sin favoritdryck automatiskt. Skalet har utvecklats i samarbete med det japanska klädvarumärket Uniform Experiment. Det bildades 2008 av SOPH och fokuserar på experimentellt mode för män. Starbucks Touch är framtaget för iPhone 6 och kan för … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Design 218 Internationellt 947 Nyheter 2704 Pro 3514


Starbucks öppnade ny flaggskeppsbutik

 
Starbucks har nu gått in på sin 15: e marknad i Latinamerika (67:e totalt) med en ny flaggskeppsbutik i Panama. Starbucks Coffee Company har tillsammansmed Premium Restaurants of America öppnat sin första enhet i Panama City’s Street Mall shopping Center. – Vi är stolta över att ta Starbucks-upplevelsen till konsumenterna i Panama och bygga vårt … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2704 Pro 3514


Starbucks och Spotify skapar eget ekosystem

 
Nu inleds ett samarbete mellan Starbucks och Spotify. Det innebär att 7 000 Starbucks-caféer i USA och dess 10 miljoner kundmedlemmar i My Starbucks Rewards ansluter sig till Spotifys streamingtjänst för musik. Samarbetet kommer resultera i ett ”musik-ekosystem”. – Starbucks har ett rikt musikarv och kunder som är passionerade fans av musik vilket gör oss otroligt stolta … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Varumärken 225 Nyheter 2704 Produktutveckling 231


Starbucks erbjuder datingtjänster

 
Starbucks satsar på kärleken inför Alla hjärtans dag. Kedjan har inlett ett samarbete med dating-tjänsten Match.com där medlemmarna nu kan välja alternativet ”Träffas på Starbucks”. Inför Alla hjärtans dag den deltar också en mängd Starbucksenheter världen runt i vad som ska bli ”Världens största Starbucks-date”, den går av stapeln den 13 februari. – Det finns … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Trender 344 Internationellt 947 Pro 3514 Nyheter 2704


Starbucks öppnade välgörenhetskafé

 
Starbucks har öppnat ett kafé i Seul där varje köp bidrar till att utbilda människor genom programmet Green Umbrella ChildFund Korea. Samtidigt som man firar 15 år i Korea passar Starbucks på att introducera det nya välgörenhetskonceptet. Genom bidragen kan unga människor i regionen få en chans till utbildning som ska säkra en livslång yrkesverksamhet. … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Butikskoncept 508 Pro 3514