Sainsbury’s i e-samarbete med Alibaba

 
Den brittiska dagligvarukedjan Sainsbury’s inleder ett samarbete med den kinesiska e-handelsjätten Alibaba. Via Tmall har Sainsbur’s börjat sälja bland annat te, kakor, kaffe och mjölk med lång hållbarhet. – Vi provar ett litet antal produkter på Alibabas plattform, konstaterar en talesman för Sainsbury’s. Några planer på att öppna fysiska butiker i Kina finns i nuläget inte för den … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 655 Nyheter 2704 Internationellt 947 Pro 3514


Kedja öppnar digitala butiker i supermarkets

 
Argos har redan tidigare utmärkt sig som en innovativ omnichannelkedja. Nu inleder man ett samarbete med Sainsbury’s och öppnar tio digitala butiker i kedjans supermarkets. Argos är ursprungligen ett brittiskt postorderföretag. Under senare år har man dock gjort sig känt som en av de främsta inom flerkanalig detaljhandel. Kedjan har förutom postorderverksamheten och den omfattande e-handeln … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Pro 3514 Omnichannel 235 Produktutveckling 231