Besöket i matbutiken allt mer digitalt

 
Inköpen av dagligvaroror influeras och påverkas allt mer av den nya digitala tekniken. Sex av tio svenskar, 58 procent, anger att de använder sig av digitala hjälpmedel inför eller under inköp av dagligvaror. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln av HUI Research på uppdrag av Visma Retail. Väl inne i … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Omnichannel 235 Ny teknik 309 M-handel 107 Konsumentbeteende 212


Antalet köpcentrum fortsätter öka i Sverige

 
Köpcentrum och handelsområden i Sverige fortsätter att öka i antal, yta och omsättning och utgör fortsatt en betydande del av svensk detaljhandel. Den största tillväxten sker i externa handelsområden och regioncentrum i utkanten av storstäder. Det visar en uppdaterad kartläggning i regi av NCSC, HUI Research och Datscha. Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) har i samarbete med HUI … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Köpcentrum 417 Nyheter 2704