Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods

 
Det är ett dagligvarukoncept skapat speciellt för millennials med bekvämlighet och effektivitet i fokus. Nu har 365 by Whole Foods öppnat sin första butik, och den innehåller en hel del nytänkande och spännande idéer. Den första butiken med konceptet 365 by Whole Foods Market har nu öppnat. Premiären skedde i Silver Lake, och dörrarna öppnades efter … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3596 Internationellt 965 Nya butiker 841 Butikskoncept 524


Män vill ha bekvämlighet, kvinnor personalisering

 
Så här ligger det till med millennials. Män vill ha bekvämlighet, kvinnor vill ha personalisering. Det visar en färsk undersökning. Det är en amerikansk undersökning som visar på detta. Testen bakom undersökningen är att mobilen har förändrat konsumentbeteendet fundamentalt – både i fysiska butiker och online. Undersökningens syfte är att reda ut hur de nya spelreglerna … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Måsteläsning 137 Undersökningar 275 Pro 3596 Kundupplevelser 113


Fem sätt att besegra jättarna online

 
Som detaljhandelns lilla David kan det verka omöjligt att vinna över Goliat. Inte minst online. Men den som är tillräckligt bra på att utnyttja sina egna styrkor – och motståndarens svagheter – har goda chanser att överleva. Här är fem sätt att lyckas. I USA, enligt U.S. Census Bureau, finns bara 40 procent av mindre detaljhandlare … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 965 E-handel 672 Måsteläsning 137 Logistik 69


Whole Foods skapar koncept för millennials

 
Skapat för millennials. Whole Foods satsar på ett koncept där det ska gå snabbare att handla, sortimentet är noga utvalt och tekniklösningarna många.  Den amerikanska kedjan Whole Foods Market är mest känd för att sälja produkter med hög kvalitet, lokalt producerade och ekologiskt framställda. Nu introducerar Whole Foods ett nytt koncept som riktar sig till … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 965 Produktutveckling 234 Pro 3596 Butikskoncept 524


Millennials är generation självbetjäning

 
För så kallade millennials, det vill säga de som är födda under tidigt 80-tal fram till tidigt 00-tal, är tekniken en naturlig del av livet. Nu visar det sig att generationen efterfrågar självbetjäningsfunktioner i högre grad än andra åldersgrupper gör. Diskussionen om millennials inverkan på svensk detaljhandel har hittills varit mer eller mindre obefintlig. Att det … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Måsteläsning 137 Analys 22 Konsumentbeteende 220 Trender 351