Aldi skapade webbserie med Ben Bailey

 
Den tyska lågpriskedjan Aldi har blivit utsedd till årets dagligvarukedja i hemlandet, men nu vill man även stärka sina positioner i USA. Till sin hjälp har man tagit komikern Ben Bailey. Han har tidigare  bland annat vunnit en Emmy för serien ”Cash Cab”. Kedjan har tagit fram en serie med filmer som finns på företagets … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Internationellt 947 Varumärken 225 Nyheter 2704


Swatch laddar klockor med betalfunktioner

 
I sommar introducerar Swatch Group en lågpris-klocka som kan genomföra mobila betalningar. Klockan förväntas ge Apple Watch konkurrens.  I kölvattnet av Apple Watch-lanseringen hakar nu andra klockvarumärken på trenden att integrera elektroniska funktioner i klockorna. VD Nick Hayek berättar att Swatch planerar att ingå i ett samarbete med ett stort och globalt kreditkorts-företag. Med hjälp av NFC-teknik (Near Field … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Design 218 Mode 190 Pro 3514 Ny teknik 309


Här går hard discount som tåget

 
Lågpriskedjorna Aldi och Lidl ångar på rejält i Storbritannien. Under 2015 och de kommande åren planerar de fler nya butiker än de fyra traditionella matjättarna. Under de kommande åren öppnar de två lågpriskedjorna tillsammans 53 nya butiker. Det är mer än vad de fyra stora traditionella kedjorna Tesco, Sainsbury’s, Morrisons och Asda gör tillsammans. De … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Trender 344 Nya butiker 813 Internationellt 947 Pro 3514


Dagligvarukedja lanserar ny enklare prisstrategi

 
Ny prisstrategi. Brittiska kedjan Sainsbury’s lanserar en ny rikstäckande kampanj där man introducerar ett nytt sätt att prissätta sina varor. Samtidigt sänker man priserna på ett stort antal produkter. Detta är ett resultat av en 18 månader långt arbete som strävar efter att sänka ordinariepriserna på matsortimentet. Strategin innebär att man slopar kampanjpriserna till förmån för ett … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Nyheter 2704 Internationellt 947


Lidl dubblar försäljningen – tuffa tider för stormarknader

 
Extrema lågpriskedjor som Lidl och Aldi kommer att fördubbla sin försäljning de kommande fem åren. Och detta på bekostnad av de största stormarknaderna.  Det menar det brittiska analysföretaget IGD som spår att de största butiksformaten inom dagligvaruhandeln, så kallade hypermarkets, kommer att tappa 4 procent under perioden, trots att den totala försäljningen förväntas stiga med … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Trender 344 Butikskoncept 508 Nyheter 2704


Nu inför Lidl självutcheckning på den svenska marknaden

 
Svenska ITAB Shop Concept levererar en förstagångsinstallation av det helautomatiska självutcheckningssystemet EasyFlow till en av Lidls butiker på den svenska marknaden.  Det blir den första butiken, som drivs av en ledande dagligvarukedja i Europa, som kommer att ha EasyFlow i butik för konsument. Installationen genomförs i en ”representativ Lidl-butik”. Mer än så framgår inte rörande … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Produktutveckling 231 Ny teknik 309