Den ultimata butiksupplevelsen

 
Millennials och generation Z uppskattar fysiska butiker mer än andra. Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping. Budskapet från den moderna konsumenten är tydligt: Vi vill … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Konsumentbeteende 220 Pro 3599 Undersökningar 276 Kundupplevelser 113


Egna organisationen hinder för omnichannel

 
I en stor europeisk undersökning ställdes frågan ”Hur redo är ni för omnichannel?”. Svaret: Många jobbar med frågan. Men det är också tydligt att mogenheten varierar runt om i Europa. Och att den interna organisationen är den svåraste nöten att knäcka. I sammanfattningen av undersökningen, som genomförts på uppdrag av Fujitsu, definierar man begreppet omnichannel så … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Trender 351 Omnichannel 238 Internationellt 966 Måsteläsning 137


Så klarar sig butiken i tider av omnichannel

 
Den fysiska butiken har väl aldrig varit så ifrågasatt som nu. Men hoten i form av den digitala tekniken och e-handeln kan också bli butikens räddning. Allt som krävs är en rejäl omfamning av den nya teknikens möjligheter.  Jim Crawford titulerar sig Chief Experience Officer på retailbyrån Chute Gerdeman. För tidningen Chain Store Age listar han … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Omnichannel 238 Pro 3599 Trender 351 Ny teknik 319


8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något

 
Oroväckande siffror för den fysiska handeln. Att åtta av tio bara fönstershoppar sägs bero på den nya tidens omnichannel-beteende, men också på att fönstershopping mer och mer blir ett nöje. Brittiska Retail Bulletin anordnade nyligen Omnichannel Summit där den nya tidens detaljhandel diskuterades. I samband med detta sattes fingret på en för många kritisk studie: Åtta av … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Konsumentbeteende 220 Pro 3599 Trender 351 Ny teknik 319