Run2Day lyfter den lokala löpningen

 
Detaljhandelns tre pusselbitar: Människor, produkter och upplevelser. Run2Day hade redan de två första, med en löparbana med lokal anknytning säkrade man även den sista biten. När löparbutiken Run2Day nyöppnade i Rotterdam för en tid sedan möttes kunderna av en uppdaterad design och inredning. Men framförallt har de i den nya butiken fått helt nya förutsättningar för att … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Produktutveckling 231 Design 218 Butikskoncept 508 Internationellt 947


Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

 
Filmerna har gjort sitt när Hemmakväll presenterar ett nytt butikskoncept med godis i fokus. Se bilderna från butiken här. Hemmakväll har lanserar nytt upplevelsebaserat butikskoncept på Väla Centrum, vilket Handelstrender berättat om här. Det är ett för kedjan helt nytt butikskoncept där ambitionen varit att lyfta kundupplevelsen till en ny nivå. Filmerna har nu helt fått … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Visual Merchandising 92 Butikskoncept 508 Produktutveckling 231


Här lockar nya vinklar in kunden

 
Ur & Penn lanserar nu sitt nya butikskoncept. Med öppna ytor och med strategiskt designade vinklar vill man nu locka in kunden i butiken.  Brittiska Dalziel & Pow fick uppdraget att skapa Ur & Penns nya butiksformat. Butiken innehåller en hel del konkreta nyheter, från stort till smått. Designkonceptet är byggt utifrån en skandinavisk känsla, materialen är … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Visual Merchandising 92 Produktutveckling 231 Design 218


Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

 
Varumärket Alpstories flaggskeppsbutik innehåller en spektakulär medarbetare, roboten Balthazar. På plats i butiken tillverkar han kosmetikprodukter enligt kundernas specifika önskemål. Det är robotens år inom internationell retail. I Japan har Toshiba lanserat den första människoliknande roboten som också kan prata. Aiko Chihikira, som hon döptes till, har så mycket mänskliga drag att hon nu fått … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Produktutveckling 231 Butikskoncept 508 Ny teknik 309


Nytt koncept för Kronans Apotek

 
Kronans Apotek lanserar ett nytt butikskoncept, Care&Beauty, med fokus på hud-och skönhetsvård. Med det nya konceptet erbjuds allt ifrån läkemedel till hälso-, hud- och skönhetssortiment och hudvårdsbehandlingar. Man vill skapa en mötesplats där kunderna kan få råd och stöd i hudvård- och hälsofrågor av experter. Den 12 november slår Kronans Apotek upp dörrarna till det … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 813 Köpcentrum 417 Nyheter 2704 Pro 3514


Schweiziska IWC gör entré på New Bond Street

 
Klockmärket IWC Schaffhausen har öppnat sin första boutique i London på New Bond Street. Det innebär också startskottet för en ny riktning gällande varumärkets butikskoncept. I en ombonad miljö ska man ta väl hand om kunderna. Butiken spänner över två våningar och är 90 kvadratmeter stor. Den är designad av Londonarkitekten Chris Grainger-Herr som har jobbat med IWC under åtta … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 813 Pro 3514 Internationellt 947 Design 218


Här är provrummen butikens självklara mötesplats

 
Varuhuset designades för en helt ny marknad, dryga 300 mil från de övriga butikerna i kedjan. En djuplodande målgruppsundersökning blev grunden till en unik och numera prisbelönad butik, Simons i West Edmonton Mall. Simons i Edmonton är sista butiken ut i vår lilla serie om butiker som belönades med Euroshop Retail Design Award. Simons är … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Design 218 Pro 3514 Butikskoncept 508


Puma satte skosulan på flaggskeppets fasad

 
I går berättade Handelstrender om att Coop i Florens prisats för sin butiksdesign under Euroshop. Även Pumas flaggskeppsbutik i Osaka belönades med Euroshop Retail Design Award. Det mest slående från utsidan är den röda fasaden på Pumas flaggskepp. Dels för att den är inspirerad av en Pumaskos sula, dels för att den är genomskinlig – … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Design 218 Pro 3514 Butikskoncept 508


Coop i Florens – ett givet studiebesök i sommar

 
Under detaljhandelsmässan Euroshop i Düsseldorf delades priset Euroshop Retail Design Award ut för åttonde gången. Bakom priset står  EHI Retail Institute och i tävlingen deltog 84 olika detaljhandelskoncept. En av vinnarna var Coop.fi Novoli i Florens, Italien. Butiken ligger på ett före detta industriområde och bland dess mest karakteristiska drag märks generöst tilltagna eventytor, en hög … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Design 218 Internationellt 947 Pro 3514 Butikskoncept 508


I betongbageriet med upplyst råttbo, där finns en tydlig trend

 
Man behöver egentligen inte resa ända till ett obskyrt bageri i Osaka för att uppleva denna trend. Det går lika bra med London. Eller Norrköping. Där blir den unika lokalen en del av den förhöjda shoppingupplevelsen.   I japanska Osaka finns detta minimalistiska bageri, Panscape. Arkitekbyrån ninkipen! satte tonen genom det effektfulla sättet att använda betong … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Butikskoncept 508 Cityhandel 123 Internationellt 947