Axfood lanserar svensk Wholesale Club

Axfood lanserar svensk Wholesale Club

Medlemskap är en förutsättning för att privatkunder ska få handla i butiken.

Ugg breddar varumärket i nytt flaggskepp

Ugg breddar varumärket i nytt flaggskepp

Ett sortiment präglat av varumärkets DNA. Ugg planerar nu att lansera konceptet globalt.

Dreamteam tar sitt koncept till Åre

Dreamteam tar sitt koncept till Åre

Bakom Verkstan står fem kvinnor. ”En härlig blandning av människor som envist kommer driva butiker”.

Vässad upplevelse och djupare kundinsikter

Vässad upplevelse och djupare kundinsikter

Dagligvarukedjan utmanar med djupare kundinsikter och vässat butikskoncept.

Åhléns Outlet öppnar i Växjö

Åhléns Outlet öppnar i Växjö

Det nya varuhuset öppnar i Växjös handelsområde I11 under första kvartalet 2021. Fler Åhléns Outlet varuhus planeras att öppna framöver.

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Walmart skapar den nya tidens omnibutik

Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.

Julshoppa digitalt i ny virtuell butik

Julshoppa digitalt i ny virtuell butik

I takt med att e-handeln ökar har även behovet av differentierade digitala upplevelser blivit större.

Viking Line öppnar sjöbutik i köpcentrumet

Viking Line öppnar sjöbutik i köpcentrumet

Viking Line tar sitt butikskoncept från kryssningsbåtarna i land och öppnar en pop up-butik i köpcentrumet

Varulösa butikskedjan expanderar

Varulösa butikskedjan expanderar

Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.

Premiär för Ikeas cirkulära återbruksbutik

Premiär för Ikeas cirkulära återbruksbutik

För Ikea handlar det om att skapa kunskap kring produkternas livscykel.