Här är tekniken konsumenten efterfrågar

  Pro 3514 Konsumentbeteende 212 Måsteläsning 128 Undersökningar 260
Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Digiltalt är det ny normala i handeln

  Undersökningar 260 Måsteläsning 128 Pro 3514
Den digitala handeln är det nya normala enligt en ny rapport. Men de stora kedjorna har inte skapats för den digitala tidsåldern, tre fjärdedelar av handlarna vill nu öka förändringstakten.

Så når du generation Z via nya kanaler

  Undersökningar 260 Pro 3514 Konsumentbeteende 212 Måsteläsning 128
Generation Z spenderar mycket tid på sociala medier, och det är också där man vill shoppa. En ny undersökning kartlägger en ålderskategori som skiljer sig markant från övriga. Även från millennials.

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

  Måsteläsning 128 Pro 3514 Undersökningar 260 Konsumentbeteende 212
Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.

Mindre som drönare, mer som en concierge

  Undersökningar 260 Måsteläsning 128 Kundupplevelser 101 Pro 3514
Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.

Den nya detaljhandeln skapas i Kina

  E-handel 655 Pro 3514 Måsteläsning 128 Internationellt 947
Tillsammans blir man starkare. Det största e-handelsföretaget har inlett ett samarbete med den största fysiska butikskedjan. Med gemensamma krafter skapar man nu "New retail".

10 trender som ritar om retailkartan

  Pro 3514 Måsteläsning 128 Trender 344 Analys 21
Nya drivkrafter i ekonomin och ett förändrat konsumentbeteende förvandlar detaljhandelns affärsmodeller till antikviteter. Och bakom hörnet väntar nya startups helt utan ryggsäckar. Här är tio trender som förändrar detaljhandeln just nu.

Här är den nya tidens matmarknad

  Nya butiker 813 Design 218 Köpcentrum 417 Butikskoncept 508
Det är en gastronomisk temapark, en mänsklig community byggd på passion, kvalitet och historier. Här möts "detaljister som tillverkar" och "tillverkare som säljer". Följ med på en inspirerande bildresa in i den nya tidens matmarknad.

Åtta tunga måstefakta om millennials

  Måsteläsning 128 Konsumentbeteende 212 Pro 3514
För millennials är sociala medier ett verktyg, och man gillar inte att vänta på saker och ting. Det här är generation NU. I ett utdrag från vår trendrapport Millennials ger vi här en konkret bild av en viktig målgrupp de kommande åren.

Här är upplevelserna kunden vill ha

  Konsumentbeteende 212 Undersökningar 260 Pro 3514 Nyheter 2704
Upplevelser ska rädda de fysiska butikerna, det verkar råda konsensus kring detta inom detaljhandeln. Men vad vill kunden egentligen ha? Det har kartlagts i en ny undersökning.

Mobildata grund för personaliserat mode

  Måsteläsning 128 Pro 3514 Mode 190 E-handel 655
Med hjälp av data från kundens smartphone skapas personaliserade modeplagg baserade på livsstilen. Tekniken beta-testas just nu och ska lanseras till konsument senare under året.

”Dagligvaror digitaliseras mycket snabbt”

  Konsumentbeteende 212 Måsteläsning 128 Undersökningar 260 Pro 3514
Försäljningen av dagligvaror digitaliseras snabbare än vad som skett i andra branscher. Och för att lyckas med mat online finns sex nyckelfaktorer att hålla koll på.

Så förändras servicestrategierna 2017

  Kundupplevelser 101 Kundvård 54 Ny teknik 309 Pro 3514
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.

Känn plaggets material direkt på skärmen

  Måsteläsning 128 Produktutveckling 231 Pro 3514 E-handel 655
Det låter som science fiction. Men haptic e-commerce gör det möjligt att känna plaggets yta direkt på skärmen. Skarpa tester av tekniken pågår nu med e-handlare.

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

  Omnichannel 235 Ny teknik 309 E-handel 655 Pro 3514
Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.

Drop shipping väntas öka dramatiskt

  Pro 3514 Måsteläsning 128 Nyheter 2704 Trender 344
Drop shipping gör det möjligt att öka onlinesortimentet utan att bygga lager. Företeelsen väntas få sitt stora genombrott de kommande åren. Det visar en ny undersökning.

Ryktet om butikens död överdrivet

  Omnichannel 235 Måsteläsning 128 Pro 3514 Trender 344
Det har pratats mycket om den fysiska butikens död på sistone. Men e-handelns utveckling skvallrar om motsatsen, onlineaktörerna öppnar butiker som aldrig förr.

Stor guide till Seouls detaljhandel

  Destinationer 124 Måsteläsning 128 Internationellt 947 Pro 3514
Butiksdesign, köpcentrum och shoppingdistrikt. Seoul är ett himmelrike för alla som älskar retail och butiksdesign. Här blandas gigantiska varuhus och små independentbutiker. Handelstrender guidar dig in i en marknad som utvecklas i hög hastighet – och ständigt förändras.

Den automatiska influencerboten är här

  Måsteläsning 128 Ny teknik 309 Trender 344 Pro 3514
Två av årets hetsate trender kombineras nu. Den automatiska chatboten baserad på en influencer är ett faktum – och en omedelbar succé. Conversational commerce är här.

Så når du digitala generation Z

  Konsumentbeteende 212 Undersökningar 260 Måsteläsning 128 Pro 3514
Det är en generation som fötts direkt in i den digitala tidsåldern. Trots detta föredrar de att handla i fysiska butiker, det visar en ny undersökning. Läs om studien – och åtta tips för hur du når generation Z.