Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Massimo Dutti 1


Här öppnar Nordens första Coca Cola Store

  Pro 3596 Nya butiker 841 Nyheter 2780
En helt ny godisbutik i fabriksformat, en restaurang där cocktails står i centrum, ett grädderi med galetter, nygjorda churros och Nordens första Coca-Cola Store kommer att stå klara när man öppnar portarna lördagen den 29 april.

Här är framtidens vinnande prisstrategier

  Nyheter 2780 Analys 22 Pro 3596 Måsteläsning 137
Dynamisk och personaliserad prissättning är vägen ur ett priskrig som ingen kommer vinna. Det menar man i en ny rapport som kartlägger vilka som kommer vara framtidens mest framgångsrika prisstrategier.

Visualisering av produkter i 3-D

  Pro 3596 Ny teknik 318 E-handel 672 Visual Merchandising 98
Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.

Satsar på upplevelsebaserade flaggskepp

  Nyheter 2780 Butikskoncept 524 Köpcentrum 425 Nya butiker 841
Invigningen av Kicks i Femman i Göteborg är startskottet för satsningen på exklusiva flaggskeppsbutiker i Norden. Tjänster och events har en central roll i konceptet. Butiken är 1 100 kvadratmeter stor, och tanken är att här ska den skönhetsintresserade hitta produkter, inspiration och tjänster. Samarbete med artist Enligt Kicks erbjuder man Nordens största bredd på … (läs mer)

Tekniken handlarna helst vill ha

  Pro 3596 Ny teknik 318 Undersökningar 275
En överväldigande majoritet av detaljisterna är överens om att IT är en avgörande framgångsfaktor. Överst på listan står tekniska lösningar för mobila betalningar.

Hög etableringstakt för Flying Tiger

  Nyheter 2780 Nya butiker 841 Pro 3596 Internationellt 965
Den danska kedjan Flying Tiger Copenhagen har en mycket intensiv etableringstakt. Nu öppnar man sin första butik i trendkänsliga Brooklyn.

Därför säljer vältränad personal bättre

  Konsumentbeteende 220 Pro 3596 Undersökningar 275
Butikspersonal som är vältränad påverkar kundernas köpbeteende. Och när människors självkontroll har satts ur spel kopplat till sexlusten – då ligger chokladen nära till hands. Det visar en ny avhandling kring psykologiska effekter i butik.

Allt fler köp via mobil i ökad onlineförsäljning

  Undersökningar 275 Pro 3596 E-handel 672 Nyheter 2780
E-handelskonsumtionen ökade med 22 procent under mars, och en allt större del av köpen sker via mobilen.

Konsumenten positiv till AI-personalisering

  E-handel 672 Undersökningar 275 Pro 3596 Kundupplevelser 113
En ny undersökning visar att tre av fyra svenska konsumenter är positivt inställda till budskap och tips som genererats artificiell intelligens (AI). Mest positiva är inte helt oväntat millennials.

Nya strategier i framtidens köpcentrum

  Trender 351 Pro 3596 Köpcentrum 425 Internationellt 965
Man har övergivit traditionell merchandising. I stället erbjuds storytelling och upplevelser som passar kundernas intressen. Så här bygger vinnaren av World Retail Awards framtidens köpcentrum.

Media Markt optimerar försörjningskedjan

  Nyheter 2780 Pro 3596 Logistik 69 Trender 351
Försörjningskedjan blir allt mer automatiserad och transparent. Nu gör Media Markt en satsning som ska optimera hanteringen och lagernivåerna.

Här öppnar Max sitt nya flaggskepp

  Pro 3596 Nyheter 2780 Nya butiker 841 Cityhandel 128
I september öppnar Max Hamburgare sin tredje restaurang i Stockholm med cityläge. Ombyggnationen till en Max restaurang med det nya Wingårdhs konceptet påbörjas inom kort.

Högre konvertering och snittköp med smitvägar

  Undersökningar 275 Pro 3596 Nyheter 2780 Konsumentbeteende 220
Smitvägarnas inverkan på kundbeteendet har kartlagts i en undersökning. Den visar på en positiv inverkan på såväl konvertering som snittköp.

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

  E-handel 672 Logistik 69 Omnichannel 238 Internationellt 965
Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.

Nya intäktsmöjligheter via delningsekonomi

  Hållbarhet 114 Handelsplatser 73 Nyheter 2780 Ny teknik 318
Uber och Airbnb är något av delningsekonomins flaggskepp. Men nu börjar en av vår tids tyngsta trender sprida sig även till traditionella varumärken. Husqvarnas nya satsning i Bromma Blocks är ett exempel på detta.

Second hand kryddar med egna favoriter

  Butikskoncept 524 Pro 3596 Nya butiker 841 Nyheter 2780
Modebutiken Aplace har öppnat second hand-butiken “Pearl” på Långholmsgatan i Stockholm. Sortimentet kommer att kretsa kring skandinaviska- och internationella premium modevarumärken.

NK öppnar café med hälsa i fokus

  Nya butiker 841 Nyheter 2780 Cityhandel 128 Pro 3596
Det blir hälsa på menyn när Nordiska Kompaniet öppnar ett nytt café i början av juni. Konceptet är helt nytt och erbjuder bland annat hälsopizza.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

  Internationellt 965 Butikskoncept 524 Kundupplevelser 113 Nya butiker 841
En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Fokus på lokalt och genuint i brandstation

  Kundupplevelser 113 Nyheter 2780 Pro 3596
Harrys satsar på det lokala. Restaureringen av den gamla brandstationen är i gång och beräknas stå klar under hösten, fokus ligger främst på att bevara det genuina.

Lindex slår rekord i engagemang

  Undersökningar 275 Nyheter 2780 Mode 195 Pro 3596
Lindex lyckas väl med att engagera sina medarbetare, avsevärt bättre än andra företag i motsvarande storlek. Det visar en ny undersökning. Man lyfter fram information och ledarskapet som viktiga faktorer.