Bättre betalupplevelse med AI

Bättre betalupplevelse med AI

Paypal lanserar och utvärderar nya AI-drivna funktioner som ska utveckla betalupplevelsen. Här är nyheterna som rullas ut.

Digitala AI-medarbetare guidar kunden

Digitala AI-medarbetare guidar kunden

Kedjan vässar kundupplevelsen med dynamisk merchandising och digitala AI-medarbetare i butiken.

Naturhistoriska öppnar pop up

Naturhistoriska öppnar pop up

Ska bidra till att stärka köpcentrumets utbud inom upplevelser. ”Hoppas skapa nyfikenhet även hos museiovana besökare”.

Uppdaterat friktionsfritt koncept

Uppdaterat friktionsfritt koncept

Det friktionsfria konceptet registrerar varorna med automatik – även lösvikt. Här är nyheterna i den senaste butiken.

Världsmästare i omnichannel

Världsmästare i omnichannel

En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.

Real Time Retail – den nya kundupplevelsen

Real Time Retail – den nya kundupplevelsen

Morgondagens vinnare arbetar i realtid – med Real Time retail. Det framgår i en ny rapport som lyfter fram tre avgörande faktorer.

Kassalös upplevelse på sjukhuset

Kassalös upplevelse på sjukhuset

Sjukhuset erbjuder en kassalös upplevelse för anställda och besökare. Medarbetare kan för första gången välja att betala med sitt passerkort.

Grandpa går all in i backen

Grandpa går all in i backen

Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”

Kedjan gör julig RomCommerce

Kedjan gör julig RomCommerce

Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.

Gör framtidens hälsokoll i köpcentrumet

Gör framtidens hälsokoll i köpcentrumet

Med en automatiserad AI-lösning vill man skapa framtidens hälsokontroll – bland annat i köpcentrum.