Nya musikupplevelser i butik

  Nyheter 2778 Kundupplevelser 113
Sonos och Grandpa har sedan en tid samarbetat för att låta musiken lyfta kundupplevelsen i butiken. Nu utvecklar de samarbetet med ett nytt musikkoncept. Detta i samband med att Sonos kommer att finnas till försäljning i livsstilskedjan Grandpas butiker samt online. Musikkonceptet innefattar Grandpas personal som blir musikambassadörer, de bjuder in kunderna till en musikupplevelse … (läs mer)

Konsumenten positiv till AI-personalisering

  Undersökningar 276 Pro 3599 Kundupplevelser 113 E-handel 673
En ny undersökning visar att tre av fyra svenska konsumenter är positivt inställda till budskap och tips som genererats artificiell intelligens (AI). Mest positiva är inte helt oväntat millennials.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

  Internationellt 966 Butikskoncept 525 Nya butiker 842 Pro 3599
En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Fokus på lokalt och genuint i brandstation

  Pro 3599 Nyheter 2778 Kundupplevelser 113
Harrys satsar på det lokala. Restaureringen av den gamla brandstationen är i gång och beräknas stå klar under hösten, fokus ligger främst på att bevara det genuina.

Matkedjan testar röststyrd assistent

  Pro 3599 Kundupplevelser 113 E-handel 673 Ny teknik 319
Dagligvarukedjan testar nu en digital röststyrd assistent som automatiskt lägger till produkter i en inköpslista. Med ett klick kan sedan hela listan adderas i nätbutikens varukorg.

Kundlounge hjärtat i Ashleys nya butik

  Kundupplevelser 113 Butikskoncept 525 Pro 3599 Nya butiker 842
Med ett helt nytt koncept tar pånyttfödda Ashley Stewart sats inför framtiden. I den första nya butiken sedan 2013 erbjuder man extra stora provrum och en social kundlounge.

”Vi vet mer än butikspersonalen”

  Undersökningar 276 Pro 3599 Konsumentbeteende 220 Kundupplevelser 113
Hela 83 procent av konsumenterna anser sig veta mer än butikspersonalen. Samtidigt är man mån om att ha tillgång till säljare i butiken. Det visar en ny studie.

En flod av ord visar vägen in i butiken

  Internationellt 966 Design 226 Butikskoncept 525 Kundupplevelser 113
I den tredje och sista delen om Zhongshuge Bookstore besöker vi butiken i Yangzhou. Här rinner en flod av ord fram genom lokalen och visar vägen djupare in i butiken. Zhongshuge Bookstore i staden Yangzhou ligger nära vattnet. Det är också ett bärande tema i designen av denna bokhandel. Omedelbart innanför entrédörrarna blir det tydligt. Besökaren … (läs mer)

Så ser detaljhandeln ut år 2030

  Pro 3599 Kundupplevelser 113 Måsteläsning 137 Undersökningar 276
Färre one-stop-shops, en ny form av självbetjäning, automatiska returer och robotbemannade drive throughs. Så här ser retail ut år 2030 enligt en färsk rapport.

Brotherskampanj frontas av personalen

  Kundupplevelser 113 Mode 195 Nyheter 2778 Pro 3599
Som uppföljning till konceptet ”Service Brothers” fortsätter Brothers nu med nya kampanjen ”We serve to suit you”. Den innefattar en serie filmer och material i butik och bygger på upplevelsen inom fyra serviceområden.

Inomhuspark nytt inslag i stadskärnan

  Kundupplevelser 113 Pro 3599 Cityhandel 128 Design 226
Många letar efter ett recept på bättre dragningskraft till stadskärnan. Nu kommer ett förslag som visar hur inomhusparker kan bidra till att skapa ett bättre helhetserbjudande i stadsbilden.

Betong och storstad hos Zhongshuge

  Pro 3599 Visual Merchandising 100 Kundupplevelser 113 Design 226
I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.

Så skapar du framgångsrika butiksupplevelser

  Pro 3599 Produktutveckling 234 Kundupplevelser 113
Framtidens vinnare skapar butiksupplevelser som får kunderna att komma tillbaka gång på gång. Så här skapar du dem med fem grundläggande beståndsdelar.

En bokhandel att vila sin själ i

  Butikskoncept 525 Internationellt 966 Pro 3599 Kundupplevelser 113
Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.

En livsstilsanläggning för millennials

  Nyheter 2778 Pro 3599 Kundupplevelser 113 Varumärken 229
I slutet av maj öppnar den första Jo&Joe-anläggningen. Tillsammans med surfvarumärkena Quiksilver och Roxy ska man erbjuda en helt ny upplevelse för Millennials.

Nordisk Film öppnar två nya biografer

  Kundupplevelser 113 Nyheter 2778 Pro 3599 Handelsplatser 73
En nya aktör gör nu entré på den svenska marknaden. Två nya biografer ska byggas i anslutning till regionalt starka handelsplatser. En tredje är redan planerad.  I samarbete med Atrium Ljungberg öppnar nu Nordisk Film biografsalonger i Uppsala och Malmö. Satsningen har som mål att skapa ett ökat utbud på den svenska biografmarknaden. En satsning på … (läs mer)

Nya kundinsikter via Facebook Live

  Pro 3599 Kundupplevelser 113 Sociala medier 80 E-handel 673
Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.

Miljonbelopp till forskning om kundupplevelser

  Kundupplevelser 113 Nyheter 2778 Pro 3599
Ett forskningsprojekt inleds nu där man ska utreda hur digitala tjänster kan bidra till att förbättra framtidens kundupplevelser. Forskarna har beviljats närmare fyra miljoner kronor för sitt kommande arbete. Forskare vid Karlstads universitet har beviljats 3,9 miljoner till forskning om framtidens kundupplevelser. Projektets huvudfinansiär är Besöksnäringens forsknings- och utvecklingsfond, BFUF, och Handelsrådet. Digitalisering i fokus … (läs mer)

Lokala favoriter i soundtrack på SKHLM

  Köpcentrum 425 Nyheter 2778 Pro 3599 Kundupplevelser 113
Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

  Nyheter 2778 Omnichannel 238 Pro 3599 Kundupplevelser 113
Den nya handeln gör entré på bred front. Med hjälp av digital teknik ute i butiken gör kedjan nu ett djupare sortiment tillgängligt. Samtidigt pågår tester för att kunna skippa traditionella kassor helt.