Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Digital signage med personaliserat budskap

  Pro 3504 Köpcentrum 414 Internationellt 945 Nyheter 2692
Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.

Media Markt lanserar tjänster för företag

  Produktutveckling 230 Nyheter 2692 Pro 3504
Media Markt har successivt lanserat nya lösningar för sina privatkunder genom åren. Nu tar man steget att erbjuda företagskunder samma hjälp och support .

Instagram rullar ut sin köpfunktion

  Pro 3504 E-handel 654 Nyheter 2692 M-handel 106
Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.

Nu öppnar Urban Escapes första etapp

  Nyheter 2692 Cityhandel 122 Destinationer 124 Pro 3504
I dag öppnades delar av kvarteret Urban Escape i Stockholm för allmänheten. En ny entré till Gallerian från Brunkebergstorg slår upp portarna och skapar nya flöden.

En livsstilsanläggning för millennials

  Kundupplevelser 99 Nyheter 2692 Varumärken 224 Pro 3504
I slutet av maj öppnar den första Jo&Joe-anläggningen. Tillsammans med surfvarumärkena Quiksilver och Roxy ska man erbjuda en helt ny upplevelse för Millennials.

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Design 217 Visual Merchandising 92 Pro 3504 Mode 188
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)

Ellos Group uppgraderar sin e-handel

  Pro 3504 Nyheter 2692 E-handel 654 Produktutveckling 230
Ellos Group har uppgraderat till helt nya system för sin e-handelsverksamhet. Den nya plattformen ska bland annat skapa möjligheter för personalisering. Genom lansering av den nya e-handelsplattformen ska Ellos Group stärka sin roll inom e-handel inom mode och heminredning i Norden. Detta enligt ett pressmeddelande från företaget. Möjliggör personalisering Med den nya plattformen ska man bättre kunna … (läs mer)

Egenproducerad energi driver Lugnetrondellen

  Hållbarhet 104 Pro 3504 Handelsplatser 66
Lugnetrondellen i Varberg satsar på egenproducerad solenergi. När handelsplatsen öppnar i höst finns en egen solcellsanläggning på taket som producerar 15 procent av den totala energiförbrukningen i Lugnetrondellen. – För oss som fastighetsutvecklare är det självklart att satsa på klimatsmarta energilösningar. Det ligger helt i linje med vår ambition att skapa hållbara och livskraftiga fastigheter … (läs mer)

Coop öppnar grön personaliserad butik

  Butikskoncept 505 Nya butiker 807 Nyheter 2692 Pro 3504
I morgon öppnar Coop en ny grön butik med fokus på matglädje och hållbarhet. Boende i området kan själva bestämma över delar av sortimentet.

Intelligenta kassor bäddar för bättre kundmöte

  Butikskoncept 505 Nyheter 2692 Köpcentrum 414 Nya butiker 807
Personligt mottagande är i fokus när Nespresso öppnar nordens första Smart Boutique i Mall of Scandinavia. Genom en ny lösning med intelligenta sensorer minimeras tiden i kassakön.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

  Pro 3504 Nyheter 2692 Måsteläsning 128 Ny teknik 308
Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Nordisk Film öppnar två nya biografer

  Handelsplatser 66 Kundupplevelser 99 Pro 3504 Nyheter 2692
En nya aktör gör nu entré på den svenska marknaden. Två nya biografer ska byggas i anslutning till regionalt starka handelsplatser. En tredje är redan planerad.  I samarbete med Atrium Ljungberg öppnar nu Nordisk Film biografsalonger i Uppsala och Malmö. Satsningen har som mål att skapa ett ökat utbud på den svenska biografmarknaden. En satsning på … (läs mer)

Nya kundinsikter via Facebook Live

  Kundupplevelser 99 Pro 3504 Sociala medier 80 E-handel 654
Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.

Miljonbelopp till forskning om kundupplevelser

  Kundupplevelser 99 Nyheter 2692 Pro 3504
Ett forskningsprojekt inleds nu där man ska utreda hur digitala tjänster kan bidra till att förbättra framtidens kundupplevelser. Forskarna har beviljats närmare fyra miljoner kronor för sitt kommande arbete. Forskare vid Karlstads universitet har beviljats 3,9 miljoner till forskning om framtidens kundupplevelser. Projektets huvudfinansiär är Besöksnäringens forsknings- och utvecklingsfond, BFUF, och Handelsrådet. Digitalisering i fokus … (läs mer)

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

  Nyheter 2692 Butikskoncept 505 Pro 3504 Undersökningar 259
Det kassalösa butikskonceptet Amazon Go rör om i retailgrytan. En ny undersökning visar att närmare 75 procent skulle handla i en butik som saknar kassor om det öppnar en sådan i närheten.

Digital plattform ska hålla koll på lastbärare

  Nyheter 2692 Ny teknik 308 Pro 3504
I maj lanseras en digital plattform som ska underlätta hanteringen av lastbärare. Det ska spara tid och pengar för producenter, grossister och butiker.

Vagabond öppnar den ny tidens skobutik

  Butikskoncept 505 Nyheter 2692 Pro 3504 Nya butiker 807
Trä, textilier, färg och en mer avdelad yta för provning skapar en loungekänsla. Dessutom saknar butiken traditionell kassa. Vagabond testar nu ett nytt butikskoncept.

Lokala favoriter i soundtrack på SKHLM

  Kundupplevelser 99 Pro 3504 Nyheter 2692 Köpcentrum 414
Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet

Kvik öppnar ny flaggskeppsbutik

  Nya butiker 807 Pro 3504 Cityhandel 122 Nyheter 2692
Kvik öppnar under mars en ny flaggskeppsbutik på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Butiken förväntas omsätta 30 miljoner kronor

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  E-handel 654 Pro 3504 Nyheter 2692 Kundvård 54
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.