Produktpass bäddar för hållbara val

Produktpass bäddar för hållbara val

Senast 2030 blir digitala produktpass obligatoriska inom EU. Så här fungerar det.

Därför väljer kunden självbetjäning

Därför väljer kunden självbetjäning

Självbetjäning har vunnit mark. Det finns främst fem anledningar till detta enligt en ny studie.

Världsmästare i omnichannel

Världsmästare i omnichannel

En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.

”Vi ger kunden större valmöjligheter”

”Vi ger kunden större valmöjligheter”

Apotek Hjärtat inför temperaturkontrollerade hemleveranser.

Svensken väljer e-handel för läkemedel

Svensken väljer e-handel för läkemedel

Svenskarna handlar mer läkemedel online än andra – och är mest intresserade av låga priser. Detta enligt en undersökning.

Konsumenten vill se vässad e-upplevelse

Konsumenten vill se vässad e-upplevelse

Stora aktörer sätter nivån – konsumenten förväntar sig en smidig upplevelse även hos mindre företag.

Kedjan gör julig RomCommerce

Kedjan gör julig RomCommerce

Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.

”En community av Good People”

”En community av Good People”

För 20 år sedan öppnade Grandpa med ambitionen att vara mer än bara en butik. Strategin ligger fast.

Därför lämnar kunden varukorgen

Därför lämnar kunden varukorgen

Konsumentens fokusering på kostnader har en tydlig påverkan på beteendet online. Det visar en ny undersökning.

Detaljhandelns buzzwords 2024

Detaljhandelns buzzwords 2024

Du hör dem på konferensen, du läser om dem i dina flöden. Vi har sammanställt 2024 års buzzwords som du verkligen behöver ha koll på.