Satsar på upplevelsebaserade flaggskepp

  Pro 3596 Butikskoncept 524 Köpcentrum 425 Nyheter 2780
Invigningen av Kicks i Femman i Göteborg är startskottet för satsningen på exklusiva flaggskeppsbutiker i Norden. Tjänster och events har en central roll i konceptet. Butiken är 1 100 kvadratmeter stor, och tanken är att här ska den skönhetsintresserade hitta produkter, inspiration och tjänster. Samarbete med artist Enligt Kicks erbjuder man Nordens största bredd på … (läs mer)

Second hand kryddar med egna favoriter

  Nyheter 2780 Nya butiker 841 Butikskoncept 524 Pro 3596
Modebutiken Aplace har öppnat second hand-butiken “Pearl” på Långholmsgatan i Stockholm. Sortimentet kommer att kretsa kring skandinaviska- och internationella premium modevarumärken.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

  Kundupplevelser 113 Internationellt 965 Butikskoncept 524 Måsteläsning 137
En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Succé för drive through med smörgåsar

  Pro 3596 Internationellt 965 Nya butiker 841 Butikskoncept 524
De enkla idéerna är ofta de bästa. Som att öppna en drive through där man serverar smörgåsar. Läget har också bidragit till att göra den här verksamheten till en omedelbar succé.

Lidl Sverige öppnar i hållbart köpcentrum

  Butikskoncept 524 Nyheter 2780 Nya butiker 841 Köpcentrum 425
Nu anpassar Lidl sitt butikskoncept för att passa i flera typer av lokaler. Som ett resultat av detta öppnar lågpriskedjan snart i ett köpcentrum. "Vårt mål är att etablera fler butiker i attraktiva lägen".

Nytt butikskoncept i Cerveras flaggskepp

  Pro 3596 Nya butiker 841 Butikskoncept 524
Cervera har tagit fram ett nytt butikskoncept med en tydligare och mer funktionsindelad disponering. Nu har turen kommit till Cerveras flagship store på Sveavägen i Stockholm.

Kundlounge hjärtat i Ashleys nya butik

  Butikskoncept 524 Kundupplevelser 113 Pro 3596 Mode 195
Med ett helt nytt koncept tar pånyttfödda Ashley Stewart sats inför framtiden. I den första nya butiken sedan 2013 erbjuder man extra stora provrum och en social kundlounge.

Lyxigt godis för vuxna i chic boutiquemiljö

  Internationellt 965 Butikskoncept 524 Visual Merchandising 98 Pro 3596
Inspirationen hittade grundarna i en film från 1971 – varumärket erbjuder godis för vuxna i en chic miljö. Nu tar succékonceptet steget in i Europa och öppnar butiker, shop in shops och egen grossistverksamhet.

Nytt koncept när kedjan växer internationellt

  Pro 3596 Nya butiker 841 Butikskoncept 524 Visual Merchandising 98
Athleisure, streetwear och sneakers i fokus. Med en ny butiksdisposition och ytor för event och storytelling tar nu kedjan det första internationella steget.

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

  Pro 3596 Internationellt 965 Design 225 Butikskoncept 524
Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

De öppnar matbutik med Kickstarter

  Pro 3596 Nyheter 2780 Nya butiker 841 Butikskoncept 524
I maj öppnar kooperativet en Kickstarter-finansierad butik för att säkra tillgången på närproducerade varor. Idén kommer från ett liknande koncept i New York.

Provence som butiksupplevelse

  Visual Merchandising 98 Pro 3596 Design 225 Nya butiker 841
Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

Klättermusen i samarbete med Rent-a-plagg

  Butikskoncept 524 Hållbarhet 114 Pro 3596 E-handel 672
Outdoormärket Klättermusen och uthyrningsföretaget Rent-a-Plagg startar ett samarbete med hållbarhet och kundnytta i fokus.

Starbucks första bara-mobil-butik

  Internationellt 965 Nyheter 2780 Pro 3596 Butikskoncept 524
Kaffekedjan Starbucks testar nya format. Bland annat ska man nu öppna den första renodlade mobil-enheten. Beställningar och betalningar sker bara via kundens mobiltelefoner.

En flod av ord visar vägen in i butiken

  Butikskoncept 524 Design 225 Kundupplevelser 113 Internationellt 965
I den tredje och sista delen om Zhongshuge Bookstore besöker vi butiken i Yangzhou. Här rinner en flod av ord fram genom lokalen och visar vägen djupare in i butiken. Zhongshuge Bookstore i staden Yangzhou ligger nära vattnet. Det är också ett bärande tema i designen av denna bokhandel. Omedelbart innanför entrédörrarna blir det tydligt. Besökaren … (läs mer)

Betong och storstad hos Zhongshuge

  Kundupplevelser 113 Butikskoncept 524 Pro 3596 Visual Merchandising 98
I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.

Glitter öppnar nytt koncept i Nordstan

  Pro 3596 Butikskoncept 524 Köpcentrum 425 Nya butiker 841
Den 6 april inviger Glitter ett helt nytt butikskoncept i Nordstan i Göteborg. I en puderrosa inredning ska man erbjuda lite lyx, både till vardag och fest.

En bokhandel att vila sin själ i

  Internationellt 965 Kundupplevelser 113 Butikskoncept 524 Pro 3596
Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.

Newbie Store öppnar på Sergelgatan

  Nyheter 2780 Butikskoncept 524 Nya butiker 841 Pro 3596
Torsdagen den 27 april öppnar KappAhl ytterligare en Newbie Store. Denna gång på Sergelgatan i centrala Stockholm.

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Internationellt 965 Design 225 Visual Merchandising 98 Butikskoncept 524
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)